Skupili smo vaša najčešća pitanja na jedno mesto

Pogledajte odgovore

Računi

U svojoj ponudi imamo Premium tekući račun, čiji je sastavni deo jedno od pet osiguranja po vašem izboru.

Ukoliko preko tekućeg računa niste imali promet u iznosu većem od 1.000 RSD (u zbirnom iznosu uplata i isplata) tokom mesec dana, vaš račun je neaktivan. Ukoliko niste imali promet preko računa, ne plaćate mesečnu naknadu za održavanje računa, ali i dalje možete primiti uplatu sredstava.

Provera stanja pozivom putem telefona ne obezbeđuje vam dovoljnu zaštitu, te je stanje na svim vašim računima moguće dobiti putem servisnih usluga elektronske banke -  NetBanking, mBanking i NovoMob aplikacija.

Isključivo vlasnik tekućeg računa može podneti zahtev za kreditne proizvode, s obzirom da će otplata istih ići sa njegovog tekućegračuna.

Primamo uloge, bez oročenja, u svim valutama koje su predmet kupovine i prodaje na jedinstvenom tržištu. Ukoliko želite da oročite sredstva, možete položiti ulog u RSD, EUR ili USD.

Tekući račun mladima moguće je otvoriti već od navršenih 16 godina, i isti se može koristiti do 27 godina. Račun se može koristiti za prijem uplata kao i za isplate u granicama raspoloživih sredstava na računu.

Ukoliko preko tekućeg računa niste imali promet u iznosu većem od 1.000 RSD (u zbirnom iznosu uplata i isplata) tokom mesec dana, banka ne naplaćuje mesečnu naknadu za održavanje računa. Iako se ne naplaćuje naknada za mesečno održavanje računa, vaš račun je i dalje aktivan i možete primiti uplate sredstava.

Krediti

Kredit se u svakom trenutku može prevremeno otplatiti, delimično ili prevremeno, podnošenjem pismenog zahteva Banci. Uplata putem NetBanking ili mBanking aplikacije na partiju kredita bez podnošenja zahteva banci ne može se smatrati zahtevom za otplatu kredita.

Krediti mogu imati fiksnu ili promenljivu kamatnu stopu. Kada je kamatna stopa fiksna, ona ostaje nepromenjena tokom celog perioda otplate kredita. Ukoliko je kamatna stopa ugovorena kao promenljiva, ona se sastoji od fiksnog dela, margine i promenljivog dela. Fiksni deo kamatne stope ostaje nepromenjen tokom celokupnog trajanja kredita, dok se promenljivi deo kamatne stope menja u zavisnosti od referentne vrednosti za koju je vezan, dinamikom koja je definisana Ugovorom o kreditu.

Ukoliko primate zaradu (platu ili penziju) preko tekućeg računa u našoj banci, anuitet se plaća direktno sa tekućeg računa. Potrebno je da na dan dospeća anuiteta na naplatu, imate iznos sredstava u visini anuiteta na svom tekućem računu. Ukoliko vam je kredit odobren bez prenosa zarade u Erste banku, mesečni anuitet banci uplaćuje vaš poslodavac, obustavljajući visinu anuiteta sa vaše plate.

Pored Ugovora o kreditu, sastavni deo dokumentacije čine Plan otplate i Prva ponuda, koje sadrže informaciju o ukupnom iznosu koji ćete vratiti.

Povećanje kamatne stope od 1% u apsolutnom iznosu na svakih 100.000 RSD, povećava anuitet za cca 45 RSD do cca 50 RSD, bez obzira na rok kredita.

Nominalna kamatna stopa je kamatna stopa po kojoj se obračunava kamata za kredit, dok efektivna kamatna stopa iskazuje sve izdatke koje plaćate pored kamate (naknade, menice, i sl).

Lični izveštaj Kreditnog biroa, koji možete inicirati u bilo kojoj banci, a koji se dostavlja na vašu mejl ili kućnu adresu prikazuje sva zaduženja koja imate u bilo kojoj banci u Srbiji.

Da biste dobili neki od keš kredita ne morate usmeriti primanje u Erste banku. Međutim, ukoliko usmerite primanja, kamatna stopa po kojoj ćete dobiti kredit biće daleko povoljnija od kamatne stope ukoliko ne postanete naš klijent. Ukoliko aplicirate za stambeni kredit, prenos zarade je obavezan.

Kod nas u banci možete podneti zahtev za keš kredit, kreditnu karticu ili dozvoljeno prekoračenje putem usluge NetBanking. Potrebno je da izvršite prijavu na svoj nalog, podnesete zahtev uz potrebnu okumentaciju i u banku dođete samo da potpišete Ugovor i podignete novac.
Druga opcija je da podnesete zahtev za keš ili refinansirajući kredit aplicirajući ovde.

Apliciranje za kreditne proizvode putem NetBanking aplikacije vam omogućava da na brz i jednostavan način i sa samo jednim dolaskom u banku potpuno završite proces za željeni kreditni proizvod. Pored jednostavne procedure kojim štedite vreme, onlajn kredit podižete po nižoj kamatnoj stopi, što znači i manju ratu kredita. Isto važi ukoliko aplicirate ovde.

Naša banka naplaćuje samo naknadu za obradu kreditnog zahteva (ukoliko ista postoji). Tokom otplate kredita ne naplaćuju se dodatne naknade za održavanje kreditne partije.

U našoj banci možete podneti zahtev za kredit sa osiguranjem otplate kredita i to bez dodatnih troškova! Osiguranje otplate kredita obuhvata nemogućnost otplate kredita usled:
1. Gubitka zaposlenja korisnika kredita
2. Trajnog invaliditeta korisnika kredita (više od 50%),  koji je nastao kao posledica  nesrećnog slučaja ili nezgode
3. Smrti korisnika kredita, koja je nastupila kao posledica nesrećnog slučaja ili nezgode

Ukoliko u toku otplate kredita ostanete bez posla, osiguravajuća kuća će za vas plaćati banci 8 anuiteta u kontinuitetu, a 12 anuiteta ukupno u toku otplate kredita. Period u kojem osiguravajuća kuća plaća anuitete umesto vas predstavlja vreme dok ponovo ne pronađete posao kako bi nastavili dalju otplatu kredita.

Klijenti koji nemaju redovna primanja mogu podneti zahtev ukoliko polože gotovinski depozit u visini od 100% iznosa kredita koji žele da podignu. Kamatna stopa za ove kredite je niža od ostalih kamatnih stopa i na ovaj način čuvate svoju ušteđevinu koja se vraća po konačnoj otplati kredita.

Stambeni kredit ima široku namenu, kojim možete kupiti i montažnu kuću pri čemu je hipoteku moguće uspostaviti upravo na tom objektu koji se gradi.

Ukoliko vam je novac potreban za dogradnju, rekonstrukciju, adaptaciju stana ili kuće, potrebno je da nam donesete ili Ugovor o izvođenju radova i / ili profaktura/e po kojima bismo vam isplatiti sredstva. Pored iznosa kredita koji se plasira direktno izvođaču radova ili prema profakturama, moguće je isplatiti i do 30% kredita na vaš tekući račun kako biste izvršili ostala plaćanja neophodna za završetak radova. Sva sredstva (gotovina i deo prema Ugovoru/profakturama) se isplaćuju istovremeno.

Dozvoljeno prekoračenje/ dozvoljeni minus kod nas u banci može biti odobreno na period do 36 meseci. Za period u kojem vam je odobreno dozvoljeno prekoračenje nije potrebno da dostavljate dokumentaciju na godišnjem nivou.

Dozvoljeno prekoračenje se odobrava u visini tromesečnog proseka zarade. Odobreni iznos dozvoljenog prekoračenja se ne menja do isteka ugovorenog perioda, što vam omogućava da planirate raspolaganjem odobrenim sredstvima.

Digitalna banka, platne kartice i sigurnost

Upit u stanje na svom računu možete izvršiti na bankomatu banke. Takođe, nudimo vam usluge elektronske banke pomoću kojih možete imati uvid u vaš račun u svakom momentu preko računara ili mobilnog uređaja.

Putem NetBanking i mBanking aplikacije, imate mogućnost upravljanja svim vašim računima. Između ostalog putem ovih aplikacija možete i da vršite prenos sredstava između računa, koji je besplatan. Takođe možete vršiti i konverziju valuta sa vašeg tekućeg na devizni račun i obrnuto.

Banka vam mesečno šalje izvode računa putem pošte ili mejla, u zavisnosti koji vid komunikacije ste izabrali prilikom otvaranja računa. Takođe, nudimo vam usluge elektronske banke, putem kojih u svakom trenutku možete da vidite izvršene transakcije, kao i rezervacije na čekanju.

Vaša platna kartica je vezana za odgovarajući tekući račun. Nudimo vam mogućnost davanja ovlašćenja za korišćenje vaših sredstava drugoj osobi, kojoj se izdaje dodatna kartica.

Plaćanja i podizanje gotovine u inostranstvu možete izvršiti sa svim platnim karticama iz naše ponude, osim Dina kreditne kartice, koja predstavlja nacionalnu platnu karticu, te je vezana isključivo za plaćanja u zemlji. Ukoliko često putujete, naš preporuka je da otvorite devizni račun, na kojem možete da deponujete više različitih valuta i na taj način izbegnete konverziju valuta prilikom upotrebe kartice u inostranstvu.

Plaćanjem MasterCard deviznom karticom u inostranstvu, najpre se zadužuje originalna valuta plaćanja, ukoliko je ista dostupna na deviznom računu. Tako na primer, ukoliko na računu imate evre, dolare i švedske krune, prilikom plaćanja u Americi sa računa će vam se skidati dolari, prilikom plaćanja u Švedskoj– švedske krune i tako redom. Ukoliko originalna valuta plaćanja nije dostupna na deviznom računu, zadužuje se prva dostupna valuta na računu.

Po isteku roka važenja kartice, banka automatski vrši reizdavanje platne kartice i nakon izrade obaveštava klijenta da može da preuzme reizdatu karticu. Ukoliko ne želite da vam se kartica automatski reizda, potrebno je da nas o tome obavestite najmanje mesec dana pre isteka roka važenja kartice.

Nestanak ili gubitak kartice možete prijaviti pozivom na broj telefona 021 677 21 16, od 0h do 24h, 365 dana u godini. Za sve dodatne informacije pozovite naš kontakt centar na besplatan Erste telefon 0800 201 201 ili 066 8969 000.

CVC2/CVV2 je broj koji je neophodan za plaćanje preko interneta. To je trocifreni broj napisan na poleđini platne kartice. Kada plaćate preko interneta potrebno je uneti CVC2/CVV2 u specijalno polje za unos.

Debitne kartice su vezane za vaš tekući račun i vaša platežna sposobnost zavisi od raspoloživih novčanih sredstava na tekućem računu.
Kreditne kartice vam omogućavaju korišćenje novčanih sredstava u visini kreditnog limita odobrenog od strane banke. Za iskorišćena sredstva, banka obračunava kamatu.

Revolving kredit je kredit koji se stalno obnavlja. Korisnik kreditne kartice revolving kreditom dobija na raspolaganje okvirni iznos (limit). Plaćanjem kreditnom karticom limit se smanjuje, a odmah po uplati dospele rate obnavlja se za uplaćeni iznos. Kreditna kartica čiji se utrošeni limit otplaćuje u jednom obroku (npr. ukupna mesečna potrošnja se plaća u sledećem mesecu) je charge kreditna kartica.

Iz sigurnosnih razloga, definisani su dnevni limiti za upotrebu platnih kartica. Dnevni limit za plaćanja na POS terminalima iznosi 350.000 RSD, dok limit za podizanje gotovine na bankomatima iznosi 50.000 RSD. Takođe, definisan je i broj novčanica koji bankomat može da isplati odjednom. Bankomat može da isplati 40 novčanica u jednom pokušaju. Ukoliko vam bankomat odbije transakciju, a ista je većeg iznosa od 20.000 RSD, naša preporuka je da pokušate da uradite dve transakcije, manjih iznosa.

Plaćanje putem interneta moguće je izvršiti većinom platnih kartica koje imamo u ponudi. U skladu sa vašim potrebama, na raspolaganju su vam:
Visa poklon kartica, Visa Classic kreditna kartica, Visa Gold kreditna kartica, MasterCard omladinska debitna kartica, MasterCard Gold debitna kartica, MasterCard devizna kartica, MasterCard kreditna kartica.

Verified by Visa i MasterCard SecureCode su besplatne usluge sigurne kupovine Visa i MasterCard karticama na internetu. Prilikom kupovine, potvrđujete identitet banci pomoću svoje lične lozinke - slično kao korišćenje PIN-a na bankomatu.

Erste banka korisnicima platnih kartica opciono nudi 3D Secure uslugu sigurnog internet plaćanja. Onlajn prodavnice koje imaju ovu mogućnosti označene su jedinstvenim logom Verified by Visa, MasterCard SecureCode .

Nikada ne treba unositi PIN kod prilikom kupovine putem interneta, banke nikada neće tražiti dostavljanje PIN koda. Platnu karticu nikako nemojte davati nikome da je fotokopira ili da prepisuje podatke sa nje. Nikada ne treba slati fotokopiju kartice mejlom. Naša preporuka je da proverite da veb stranica na kojoj se vrši plaćanje počinje sa „https“.  

Sve kartice Erste Banke koje imaju mogućnost plaćanja na internetu, mogu se koristiti i za plaćanja putem PayPal servisa. Politikom PayPal servisa, određeno je da se plaćanja mogu vršiti kako Visa, tako i MasterCard platnim karticama, dok se povlačenje sredstava na račun sa PayPal naloga, moze vršiti isključivo sa Visa platnim karticama.

Pre upotrebe bankomata treba obratiti pažnju na izgled bankomata. Ukoliko se uoče neki dodatni uređaji ili oštećenja na bankomatu, obratite se zaposlenima u filijali ili pozovite broj telefona kontakt centra banke, koji se nalazi na poleđini kartice.

Štednja

Za podizanje sredstava u iznosu preko 600.000 RSD (ili 5.000 EUR) potrebno je pismeno najaviti podizanje 48 sati ranije.

Ovlašćenje prestaje da važi danom smrti davaoca ovlašćenja (vlasnika računa), a dalje raspolaganje sredstvima je moguće samo na osnovu pravosnažnog rešenja o nasleđivanju.

Osigurani iznos od 50.000 EUR je po jednom deponentu u jednoj banci.

Sredstvima položenim na devizni (avista) račun možete raspolagati uvek, dok sredstvima koja su oročena možete raspolagati po isteku ugovora o oročenju.

Mi za sve svoje klijente pre isplate kamate klijentima po osnovu oročenih ili avista sredstava obračunavamo i plaćamo porez na dobit od kamate.

Primamo uloge, bez oročenja, u svim valutama koje su predmet kupovine i prodaje na jedinstvenom tržištu. Ukoliko želite da oročite sredstva, možete položiti ulog u dinarima, evrima ili američkim dolarima.

Reoročenje se može ugovoriti za sve depozite oročene na period duži od 3 meseca i jedan dan, za sve klijente sa statusom rezidenta.

Ukoliko vam oročena sredstva zatrebaju usled nepredviđenih okolnosti, možete prekinuti oročenje bez naplate dodatnih naknada. U tom slučaju, banka će vam obračunati i isplatiti glavnicu i iznos obračunate kamate uz primenu kamatne stope za neoročenu štednju ( štednju po viđenju).

Naša banka vam nudi isplatu kamatne stopa na oročena sredstva mesečno, kvartalno, polugodišnje i godišnje. Na taj način, i sa dužim rokovima oročenja, ne morate čekati istek da bi raspolagali kamatom.

Kod nas možete oročiti sredstva u dinarima, evrima i dolarima.

Kako bi svaki klijent napravio plan štednje u skladu sa sopstvenim potrebama, pripremili smo dva proizvoda: aktivnu štednju i kusur štednju koje omogućavaju da dugoročno štedite. Aktivna štednja vam omogućava da se putem trajnog naloga sa tekućeg računa određeni iznos prenese na partiju oročenja, dok se kusur štednjom svakom izvršenom transakcijom platnim karticama određeni iznos ili procenat prenosi na partiju oročenja.

Kod proizvoda oročenja sa mogućnošću sukcesivnih uplata na istu partiju oročenja, možete uplaćivati sredstva putem trajnog naloga ili pak pojedinačnim uplatama u vremenskim intervalima kada vama odgovara.

Brinemo o svojim najmlađim klijentima za koje smo pripremili kako avista, tako i oročenu štednju sa povoljnijim kamatnim stopama u odnosu na standardna oročenja.

Svi vodiči i video tutorijali na jednom mestu Saznajte sve što vas interesuje