Deseti po redu izveštaj o društvenoj odgovornosti: posvećeni i zaposlenima i klijentima

Prva banka u Srbiji sa razvijenim programom socijalnog bankarstva

 

  • Erste Banka među prvim kompanijama u Srbiji definisala aktivnosti u skladu sa Ciljevima održivog razvoja UN-a
  • Više od polovine rukovodećih pozicija u Banci zauzimaju žene; beneficije za zaposlene iznad onih predviđenim Zakonom o radu
  • Erste Banka je u 2017. kroz sponzorstva i donacije uložila preko 14,6 miliona dinara u 70 projekata u oblasti kulture, umetnosti, obrazovanja, nauke i sporta
  • Erste Grupa dobila prestižnu nagradu za najbolju banku CIE u oblasti društveno odgovornog poslovanja

Beograd, 18. jul 2018. godine – Erste Banka je u 2017. kroz kreditiranje i mentorski rad podržala poslovanje 45 početnika u biznisu i socijalnih preduzeća, dok je kroz program „Superste“ uložila 7,2 miliona dinara i više od 500 sati mentorskog rada u projekte mladih u oblasti kulture, umetnosti i obrazovanja, neke su od ključnih stavki desetog po redu godišnjeg izveštaja Banke o društvenoj odgovornosti „Banka – to su ljudi!“.

Kao pionir socijalnog bankarstva u Srbiji, Banka je, u okviru programa „Korak po korak“,  tokom 2017. podržala više od 850 startap preduzetnika iz 114 mesta širom Srbije i obučila ih kako da poslovanje postave na zdrave osnove.  

Socijalno preduzeće „Radanska ruža", korisnici usluga socijalnog bankarstva

Socijalno preduzeće „Radanska ruža", korisnici usluga socijalnog bankarstva

Erste Banka je u oblasti društvene odgovornosti u prethodnoj deceniji puno postigla – posebno smo ponosni na unapređenja u oblasti finansijske edukacije i posebne linije proizvoda i usluga, koji su doprineli razvoju socijalnog i omladinskog preduzetništva, kao i samozapošljavanju i rešavanju socijalnih i ekoloških pitanja našeg društva.  Našim pristupom društvenoj odgovornosti dokazali smo da je ravnotežu između odgovornog i profitabilnog poslovanja moguće ostvariti, uzimajući u obzir potrebe i stavove zaposlenih, klijenata, partnera, kao i sugrađana iz zajednica u kojima poslujemo”, istakao je Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora Erste Banke. 

Zaposleni imaju beneficije iznad onih koje su predviđene Zakonom o radu

Odgovorno ponašanje i poslovanje kreće „iz kuće“. Ne može se govoriti o odgovornosti ka klijentima i zajednici ako pre toga posebna pažnja nije usmerena na zaposlene. Kako je biti deo Banke, svedoči deo izveštaja posvećen zaposlenima, u kom se navodi da u banci  žene trenutno čine 72 odsto svih zaposlenih, i zauzimaju 54 odsto rukovodećih pozicija. Nakon porodiljskog odsustva 100 odsto zaposlenih se vratilo na posao.

Erste Banka ima snažan sindikat sa kojim odlično sarađuje već 12 godina, što je rezultiralo i novim Kolektivnim ugovorom, kojim su zaposlenima zagarantovane beneficije iznad onih predviđenim Zakonom o radu. Zaposleni tako mogu povećati broj dana odmora u dogovoru sa rukovodiocima, a posebna pažnja posvećena je zaštiti zdravlja na radu. Solidarna novčana pomoć dodeljuje se radnicima u slučaju duže ili teže bolesti zaposlenog ili člana njegove uže porodice, ili usled teškog materijalnog stanja. Zaposleni dobijaju i jubilarne nagrade na osnovu godina rada, ali i povodom obeležavanja drugih bitnih događaja kod poslodavca. Svi su kolektivno osigurani od eventualnih nesrećnih slučajeva na poslu, kao i u vreme dolaska i odlaska sa posla. U razvoj zaposlenih kroz obuke koje su trajale više od 23.500 sati, 2017. je uloženo 53 miliona dinara.

Prepoznajući snagu u sinergiji i razmeni znanja i iskustva uvek smo posebno obraćali panju na podršku mladima kroz prakse i obuke koje sprovodi Banka, mentorske programe kojim prenosimo svoja stručna znanja i ekspertize i podršku u smislu finansiranja realizacije njihovih ideja, korisnih i odgovornih za dalji razvoj društva. Mladi ljudi su nam inspiracija za dalji razvoj, a naši zaposleni motor i snaga promena i unapređenja kojima stalno težimo. Ključ je u ljudima, Banka to su ljudi!“ navela je Jasna Terzić, članica Izvršnog odbora Erste Banke.

Zaposleni Banke učestvuju u volonterskim akcijama kojim pomažu zajednicu – u protekloj godini, više od 130 njih je volontiralo približno 700 sati u pet akcija širom Srbije, kao i u programima stručnog volontiranja.

Erste Grupa najbolja banka u CIE u oblasti društvene odgovornosti

Erste Grupa, u okviru koje posluje Erste Banka u Srbiji, dobila je krajem prošle nedelje priznanje kao „Najbolja banka Centralne i Istočne Evrope u oblasti društveno odgovornog poslovanja od Euromoney-a, jedne od vodećih publikacija koje se bave finansijskim sektorom. Euromoney je nagradio Erste Grupu za sprovođenje programa socijalnog bankarstva, koji ima za cilj osnaživanje i finansiranje socijalnih preduzeća i odgovara na potrebe grupa tradicionalno nepokrivenih ili nedovoljno pokrivenih bankarskim uslugama.

Banka je postala garant opstanka za mnoge u regionu,” navodi Euromoney, i poziva se na „posvećenost Erste Grupe svojim zajednicama” kao osnov za njen izbor za nagradu. List takođe hvali Erste Grupu kao „borca za diverzitet i inkluziju, unutar institucije i među klijentima i zajednicama.”

Od zvaničnog pokretanja programa socijalnog bankarstva 2016. godine, Erste Grupa je finansirala oko 2.000 novih preduzetnika i skoro 400 neprofitnih i socijalnih preduzetnika fokusiranih na ostvarivanje socijalnog uticaja. Zahvaljujući ovim naporima u oblasti socijalnog bankarstva, više od 4.000 radnih mesta je otvoreno širom regiona.

Kao banka sa snažnim fokusom na poslove sa stanovništvom sa 16 miliona klijenata širom sedam tržišta u CIE, Erste Grupa je podržala dugoročni razvoj i održivi rast regiona odobravanjem više od 60 milijardi evra kredita fizičkim licima, preduzetnicima, privredi i institucijama u javnom sektoru.

U Srbiji, Erste Banka je i prošle godine dobila priznanja za svoje izveštavanje o društveno odgovornom poslovanju i promociju društvene odgovornosti – na godišnjoj konferenciji „CSR Forum“ treći put zaredom nagrađena je za doprinos razvoju nefinansijskog izveštavanja, a u decembru je dobila priznanje „Kompanija poslovnog stila“ za 2017, koje se dodeljuje svim onima koji promovišu inovativnost i društvenu odgovornost.

Više informacija o pomenutim projektima i aktivnostima Erste Banke u oblasti društvene odgovornosti možete pronaći u Izveštaju o društveno odgovornom poslovanju Erste Banke za 2017. godinu „Banka – to su ljudi!“ koji je dostupan i na zvaničnom sajtu Erste Banke, na sledećem linku: https://www.erstebank.rs/sr/o-nama/drustveno-odgovorno-poslovanje