Kako je to raditi u filijali u centru Beograda?

Kako izgleda radni dan direktorke filijale, kako je to voditi tim, donositi odluke i balansirati između brojnih zadataka? Biljana Savić, direktorka filijale Erste Banke u Knez Mihailovoj, već više od decenije deo je našeg tima. Pored vođenja jedne od najkompleksnijih filijala u centru Beograda, Biljana je i interni trener. Za Erste blog podelila je kako je tekao njen put u Erste Banci, šta je motiviše i zašto ovu banku doživljava kao svoj drugi dom.

Koliko dugo radiš u Erste Banci i kako su izgledali tvoji prvi koraci?

U Banci sam od novembra, 2011. godine. Iako sam došla iz druge banke, imala veliko iskustvo iza sebe, za mene je Erste bila ogromna prekretnica. Moji prvi koraci bili su usmereni na prilagođavanje potpuno drugačijoj radnoj kulturi, odnosu prema poslu i postavljanju ciljeva. Nakon perioda prilagođavanja, shvatila sam da je okruženje potpuno drugačije od onoga na šta sam navikla, da posao koji volim, mogu obavljati opuštena i relaksirana, da mogu biti kreativna na način koji je meni prihvatljiv, a da pritom ostvarujem dobre rezultate. Mislim da ovde svi imamo mogućnost da budemo kreatori svog vremena, učenja i napredovanja. Ukratko -  od nas zavisi, i mislim da je to neprocenjiva vrednost.

Šta voliš kod posla koji radiš?

Od 2019. godine vodim filijalu u Knez Mihailovoj i već dugi niz godina radim kao Interni trener. Od svih aktivnosti i velike odgovornosti direktorke jedne vrlo kompleksne filijale u centru grada, posao internog trenera je za mene onaj teg na vagi koji mi omogućava da se na kratko udaljim od svakodnevnog posla i obaveza. Volim da prenosim znanje, volim da predstavim banku i na kraju i svoje lično iskustvo mladim ljudima koji ne znaju šta da očekuju i koji tek prave svoje prve korake.

Zašto bi nekome preporučila Erste? Šta te motiviše da radiš ovde?

Volim da kažem na obukama koje radim: ,,Ova banka mi je pružila mnogo šansi i mogućnosti. Sve sam ih iskoristila i sada sam tu gde jesam, a pritom nikada nisam razmišljala o odlasku." Moja motivacija se uvek menja, nekada su to uspesi mog tima, nekada moji lični, ali na kraju dana, to je osećaj da je ovo „moja kuća“. Tako je doživljavam i tako se ponašam.

Kad smo kod toga, kakve su kolege u tvom timu i generalno atmosfera?

U vreme kada su promene u timovima česte, sa ponosom ističem da moj tim u filijali Knez Mihailova godinama ostaje relativno stabilan. Voditi tim od deset ljudi je veliki izazov, a kada su sve koleginice, izazov je još za nijansu veći. 😊 Naše dve Marije su velike profesionalke, Dijana i Iva vrednice i pčelice. Aleksandra, naše pojačanje iz Subotice, osvojila je naša srca i zauzela svoje mesto čim se pojavila. Milena i Ruža, nezamenljive i posebno prepoznatljive našim dugogodišnjim klijentima. Milica koja nam se pridružila nakon dužeg odsustvovanja, ali smo je odmah „prisvojile“. To su moje Erste Kneginje. Moja motivacija u najvećoj meri potiče od njih, od njihove neiscrpne energije, odnosa prema poslu i zadacima. Često volim da kažem da sam u ovom kolektivu prva među jednakima. Njihov profesionalizam i zrelost su mi omogućili da je potrebno da samo prikupim njihove ideje i rezultati su tu. Ozbiljno radimo, ali se i sjajno družimo – naša druženja su nezaboravna!

Da li je postojalo nešto što te je iznenadilo kada si počela da radiš u Banci?

Kada sam počela da radim u Erste Banci, iznenadila me je potpuno drugačija energija od one na koju sam navikla. Naučila sam da budem kreativna, da učim od svojih kolega, da sakupljam i prisvajam dobre prakse, da su mi moji nadređeni dostupni kao i sve ostale kolege, da nisu nedodirljivi i da me čuju.

Koliko imaš prilike da učiš i dalje se razvijaš? Da li si imala prilike da ideš na neku edukaciju?

U Erste Banci postoji mnogo prilika za usavršavanje. Najviše obuka prošla sam upravo ovde – od liderskih veština, do rada sa klijentima. Stalno istražujem i učim kako bih unapredila način na koji radim.

I za kraj, kako izgleda jedan tvoj radni dan u filijali?

Naša filijala je specifična, nalazi se u centru grada i ima najduže radno vreme, od 09:00 do 18:30, a radimo i subotom, što znači da je svaki dan ispunjen raznim aktivnostima.

Koleginice imaju klizno radno vreme, a važno je da svi budemo prisutni u ključnim trenucima kada su gužve. Ja sam uvek u toku sa tim šta svaka savetnica radi, koji su predmeti u obradi i ako je potrebno da urgiram kod koleginica i kolega iz drugih sektora u banci.

Na blagajni je često živahno jer posao blagajnika zahteva veliku preciznost i brzinu, ali trudimo se da klijenti ne čekaju, a da se sve procedure ispoštuju. Iako nije uvek lako, moj zadatak je da rešim situacije kad klijenti ne prihvataju pravila ili nešto u proceduri nije kako su očekivali.

Moj radni prostor je otvoren sa svih strana – jedan deo kancelarije vodi ka blagajni, a drugi ka savetnicima. Bitno je da budem u stalnom kontaktu sa svima, jer brzina i efikasnost su ključni.

Svakodnevno pratimo rad tima, ali i komuniciramo sa klijentima, rešavamo upite, reklamacije i razne zahteve. Iako posao može biti stresan, uvek se trudimo da klijent bude zadovoljan, a u tome je i najveća nagrada.

Dan završavam sa puno zadovoljenih klijenata i osećajem da smo obavili mnogo važnih stvari, uz puno saradnje i međusobnog razumevanja sa kolegama iz drugih sektora.

Saradnja je ključna – kolegijalnost i međusobno poštovanje su osnova svakog uspeha, a mi se trudimo da budemo tu za sve naše klijente i kolege. Na kraju dana, kao na ringišpilu, malo nam se vrti u glavi, ali smo zadovoljni. Obavili smo mnogo posla i rezultati se vide! 😊