Erste tim – U borbi sa kriminalom odavno postoji „igra mačke i miša“
Naš kolega Vladimir Ilić, šef Odeljenja za upravljanje rizikom finansijskog kriminala, podelio je sa nama uvid u osnovna zaduženja i izazove s kojima se svakodnevno suočava kada je reč o borbi protiv finansijskog kriminala. Kroz njegovo iskustvo, otkrili smo kako se predupređuju potencijalne prevare, kako su se prevare razvijale kroz vreme, i zašto on ovu borbu opisuje kao neprekidnu „igru mačke i miša“.
Erste tim – Svaka uspešna transakcija je kao novi osvojeni meč
Bojana Božić, senior relationship menadžerka u Odeljenju za poslovanje sa velikim klijentima, podelila je za naš blog kako su izgledali njeni prvi koraci u Ersteu, zašto voli svoj tim i ono što radi.
ERSTE tim – Veza između klijenta i banke
U našem novom blogu, Marko Mosurović, Senior Relationship Manager, praveći zanimljivu paralelu, objašnjava šta je sve neophodno od raznovrsnih znanja i kompetencija da bi se ova uloga u Banci obavljala besprekorno.
ERSTE tim – Put od početničke do menadžerske pozicije
Jelena Lalović, šefica Odeljenja za upravljanje kreditnim rizikom za fizička lica, proslavila je 18 godina rada u Erste Banci. Tokom svoje karijere, Jelena je prošla kroz različite sektore, doprinoseći razvoju tima i uspehu Banke. Iskustvo koje poseduje i posvećenost timu upotpunjuju njenu ulogu uspešnog lidera. U nastavku intervjua, Jelena deli svoja iskustva, izazove i motivaciju koja je pokreće u radu.
ERSTE tim – Uloga arhitekte u banci
Pitali smo Andrijanu Vuković Sapundžić, samostalnu stručnu saradnicu za adaptacije i projekte u našem Odeljenju nekretnina, šta podrazumeva uloga arhitekte u banci i kako izgleda njen posao na adaptaciji i brendiranju Erste filijala.
ERSTE tim – Verujte u sebe i svoj potencijal
Slavko Sinđelić, blagajnik i jedan od najmlađih članova Erste tima, podelio je za naš blog svoje dosadašnje iskustvo, šta ga motiviše u svakodnevnom radu, kao i zbog čega je važno da verujemo u sebe.
ERSTE tim – Korisničko iskustvo u centru dobrog poslovanja
Naš kolega, Siniša Vejnović, menadžer za analizu tržišta i marketing istraživanja, u našem najnovijem blogu piše o tome koliko je bitno da korisničko iskustvo uvek bude u centru poslovanja svake kompanije. Pročitajte kako, kroz dobro korisničko iskustvo, kompanije razvijaju dugoročan odnos sa svojim klijentima ili potrošačima.
ERSTE tim – ESG agenda je veliki izazov, ali i svakodnevna prilika za učenje
Sanja Prvulović, specijalistkinja za ESG, podelila je za naš blog kako je tekao njen razvojni put u Erste timu, koje su njene obaveze i odgovornosti, kao i šta je motiviše da savladava svakodnevne izazove.
ERSTE tim – Socijalno bankarstvo, naš doprinos pozitivnim promenama u društvu
Za naš blog, kolega Ivan Radojević, šef Odeljenja socijalnog bankarstva, objašnjava kako je postao deo Erste tima, kao i šta predstavlja socijalno bankarstvo. Pročitajte njegov osvrt na to sa kojim se izazovima suočavamo u ovom segmentu poslovanja i na koji način podržavamo klijente na njihovom razvojnom putu.
ERSTE tim – Skup različitih generacija koje funkcionišu kao jedno
Naša koleginica, Milica Milešić, viša stručna saradnica za razvoj proizvoda i usluga u Sektoru za retail klijente, opisala je za naš blog svoje prve profesionalne korake i razvojni put u Erste Banci, šta čini njen trenutni posao zanimljivim i koliko voli rad u svom timu.
ERSTE tim – Izlazak iz zone komfora i kontinuirani lični razvoj
Za naš blog, kolega Srđan Tanjga, direktor Direkcije platnog prometa, osvrnuo se na svoje dugogodišnje iskustvo u Erste Banci. Prisetivši se onoga što je obeležilo njegove početke u Ersteu, on je istakao značaj kontinuiranog ličnog razvoja i rada na sebi, koji podrazumeva i to da učimo na sopstvenim greškama.
ERSTE tim – Data Science: Dinamičan svet velikih podataka
Upoznajte se sa dinamičnim svetom velikih podataka, koji koristi Data Science i modele za predviđanje, u našem novom blogu koji pišu Mina Petrović i Boško Rabrenović, eksperti iz Odeljenja za naprednu analitiku i upravljanje podacima rizika.
ERSTE tim – Iskustvo sa prakse u IT sektoru
Naš kolega, Jakov Todorović, podelio je za naš blog svoja iskustva nakon šestomesečne prakse u IT sektoru u Erste Banci.
ERSTE tim – Klijenti kroz brojke i slova
Naše koleginice, Marija Ivanović, šefica Odeljenja za upravljanje segmentima, i Bojana Igić, šefica Odeljenja za upravljanje istraživanjima i kampanjama, u našem najnovijem blogu pišu o tome koliko su podaci važni za izgradnju kvalitetnog odnosa sa klijentom.
Pročitajte kako, zahvaljujući personalizaciji, kreiramo ponude prilagođene klijentima i pomažemo im da dostignu finansijsku ravnotežu i budu finansijski zdravi.
Kako se zaštititi od zlonamernih aplikacija?
Virus maskiran kao PDF čitač krade vaše lične podatke
Mobilne aplikacije su već dugo sastavni deo naše svakodnevice i olakšavaju nam obaveze i prikupljanje informacija, bilo da je u pitanju upravljanje finansijama, praćenje našeg fitnes napretka ili prosto odmaranje uz društvene mreže. Iako je sada preuzimanje različitih aplikacija moguće jednim klikom, treba imati na umu da nisu sve aplikacije korisne i bezazlene kako nam se na prvi „klik“ čini.
ERSTE tim – Od prvih profesionalnih koraka do menadžerske pozicije
Naša koleginica, Katarina Jovanović, šefica Odeljenja kontrolinga poslovnih linija, opisala je za naš blog svoje prve korake u Erste Banci, kako je izgledao njen dalji razvojni put, šta podrazumeva njen trenutni posao i šta je motiviše u svakodnevnom radu.
ESG – miks dobrih, starih vrednosti i onoga što je moderno i progresivno
Sa 200 godina tradicije, naša Banka je primer da prave vrednosti traju i da uspevamo da spojimo vrednosti starog i progresivnost novog. Kroz podršku zelenoj tranziciji, inkluziji i društvenoj odgovornosti gradimo održivu budućnost. Pročitajte tekst koje su napisale naše Katarina Majić, senior specijalistkinja za ESG, i Sonja Konakov Svirčev, menadžerka za društveno odgovorno poslovanje, diverzitet i inkluziju.
ERSTE tim – Nezaboravno putovanje ka liderstvu – iskustvo sa razvojnog programa HULT međunarodne poslovne škole
Naše dve koleginice, Radmila Božidar, direktorka Direkcije digitalnog bankarstva, i Višnja Stegić, direktorka Direkcije za upravljanje segmentima, istraživanjima i kampanjama, podelile su svoje iskustvo sa programa za menadžere „Mastering the Leadership Challenge 2023“ koji su imale priliku da pohađaju prošle jeseni u Velikoj Britaniji.
Upozorenje – Lažni pozivi od banaka
Nova prevara kojom vam mogu skinuti novac sa računa
Prevare putem savremenih tehnologija sve su prisutnije i sve ih je teže prepoznati, dok su prevaranti nažalost sve veštiji u tome što rade. Iako nismo zabeležili nijedan slučaj među našim klijentima, smatramo da je važno da upozorimo na ovu prevaru i da širimo svest o značaju zaštite ličnih podataka i ekstremnog opreza prilikom pristupanja i korišćenja internet servisa.
ERSTE tim – Iskustva jednog sistem administratora
Naš kolega, Mateja Bartok, zaposlen u Odeljenju upravljanja IT infrastrukturom, podelio je za naš blog svoja iskustva nakon 23 meseca rada u Erste Banci.
Ana Nagl: Žena koja je verovala u sebe?
Spar-Casse je svoj prvi kredit odobrila davne 1822. godine, i to ženi – Ani Nagl. Nakon što je ostala bez novca posle muževljeve smrti, uprkos teškoj situaciji u kojoj se našla, verovala je u sebe i bolje sutra. Danas, na Međunarodni dan žena, oživljavamo Aninu priču – uz pomoć veštačke inteligencije.
Ana Nagl rođena je u Beču 1767. godine. Njen suprug Leopold vodio je gostionicu “Crni orao” u jednom bečkom kvartu i bio je veliki rasipnik. Kada je Leopold umro 1821. godine, Ana je odlučila da samostalno vodi gostionicu, što je u to vreme za ženu bilo nezamislivo. Za to joj je bio potreban novac, koji kao udovica nije imala. Jedan od suosnivača Erste Oesterreichische Spar-Casse, Johan Baptist Veber, verovao je u nju i odobrio joj hipotekarni kredit od ukupno 30.000 guldena, sa kamatom od pet odsto i rokom od 16 godina. Bio je to prvi zajam ove vrste koji je štedionica odobrila.
Gde se loguješ i gde šifru upisuješ?
U poslednje vreme veoma su česte ponude trgovinskih lanaca i različitih internet prodavnica gde se roba i usluge nude dosta povoljnije ukoliko kupovinu obavljate „onlajn”. Ovaj trend je globalno prisutan odavno, a od pre nekoliko godina ne zaobilazi ni Srbiju. Čuli ste verovatno za „Crni petak” popularni praznik kupovine ili „Cyber Monday”, dan kada se kupovina obavlja putem interneta uz različite pogodnosti.
Popusti i akcije za internet kupovine su postali uobičajeni, ali nažalost naša infomisanost, kao i vreme u kome živimo čini da naša pažnja ne bude na adekvatnom nivou, što zajedno daje priliku različitim internet „džeparošima“ za krađu novca i podataka.
Kako je došlo do kolapsa jedne investicione kompanije i kako to utiče na banke?
Svetski i domaći mediji ovih dana pišu da bi svetske banke mogle da izgube više od 10 milijardi dolara zbog kolapsa američke investicione kompanije „Arkegos kapital" (Archegos Capital).
Naš kolega, analitičar i investicioni savetnik u Erste Banci Mladen Dodig, smatra da je prinudna prodaja portfelja ove investicione kompanije posledica lakog pristupa novcu, omogućenog programima digitalnog štampanja novca, usmerenim prvenstveno na pomoć ekonomiji.
O čemu smo pričali na „Virtuelnom Money Meetup-u?“
Štednja i oprez na internetu nikada važniji
Ovogodišnju Svetsku nedelju novca Erste Banka je, između ostalog, obeležila i podrškom konferenciji „Virtuelni Money Meetup“, koju organizuje Centar za finansijsku edukaciju i osnaživanje (CEFIN). Ovaj događaj već treći put okuplja sve one koji žele da poboljšaju svoju finansijsku pismenost i nauče da donose bolje finansijske odluke. Ovom prilikom mogli su da dobiju korisne informacije i savete iz oblasti štednje, investiranja, preduzetništva, onlajn plaćanja i sajber bezbednosti.
Zašto je važno i da kompanije rade na unapređenju rodne ravnopravnosti?
Žene širom sveta se i dalje suočavaju sa ograničenjima kad su u pitanju njihove ekonomske prilike, a pandemija je stvorila nove izazove za njihovo zdravlje, bezbednost i ekonomsku sigurnost, navodi se u najnovijem izveštaju Svetske banke. Kada je reč o našoj zemlji, Republički zavod za statistiku je krajem januara ove godine objavio da se žene teže zapošljavaju, lakše otpuštaju i imaju manju zaradu od muškaraca. Zbog čega je za poštovanje i unapređenje rodne ravnopravnosti važna i uloga kompanija i privrede?
Novi počeci u doba pandemije
Onboarding je proces upoznavanja novozaposlenih sa organizacijom. U Erste Banci, prvi dani novozaposlenih rezervisani su za predstavljanje sektora i službi Banke i to je prilika da se upoznaju sa sistemom rada i strukturom organizacije, organizacionom kulturom, korporativnim vrednostima, osnovnim procedurama, kao i da ostvare prvi kontakt sa novim timom. Naši „Erste domaćini“ su tu da im u prvim danima pomognu da se na najefikasniji način snađu u novom radnom okruženju, da ih upoznaju sa koleginicama i kolegama, smeste za novo radno mesto, sprovedu kroz Banku i odvedu na kafu, ručak. 😊
Preporuke mušterija kao najbolja reklama
Kako nakon decenija života i rada u inostranstvu razviti uspešan biznis u Srbiji? Verom u sopstveno znanje i iskustvo i okupljanjem tima odličnih saradnika – to veoma dobro zna preduzetnik Vladimir Magić iz Novog Sada, osnivač firme „Magic Color NS“, koja se bavi molerskim poslovima i dekoracijom zidnih površina.
Hedonizam kao inspiracija - Kako od svakodnevne namirnice napraviti jedinstveni premium proizvod
Podstaknuta željom da razvije sopstveni brend i tržištu ponudi originalan, premium proizvod – krem med – profesorka engleskog jezika Slađana Rajković Krnjaić odlučila je da napusti svoju profesiju i posveti se razvoju delikatesa koji će oduševiti sve istinske hedoniste.
KAKO NA POSAO POSLE KORONE?
PREDLOZI ZA BOLJU ADAPTACIJU IZ PSIHOLOŠKOG UGLA
U proteklih nekoliko dana kompanije određenih delatnosti su počele sa radom. Priželjkuju se informacije o ukidanju karantina i verujemo da većina nas želi što pre da se vrati u “normalne okolnosti”. Sve češće se postavlja pitanje kako će izgledati “normalne okolnosti”, posebno za sve one koji treba da se vrate na posao.
Iako niko od nas sa sigurnošću ne može da tvrdi kako će izgledati povratak na posao nakon pandemije, svima nama, bilo da smo zaposleni ili da vodimo neki tim/kompaniju, su zajednička promišljanja na ovu temu – kako će se stvari odvijati i kako da se najbolje prilagodimo? U nastavku teksta slede predlozi iz psihološkog ugla koji nam mogu pomoći u ovoj fazi.
Od sna o najboljoj kafi do kafe restorana koji pomaže komšijama i espresa kao najtraženijeg artikla u doba pandemije
Jedna kafa lošijeg ukusa bila je dovoljna da Stefan Petrić odluči da otvori svoj kafe restoran, u kom će se, kako kaže, služiti najbolja kafa u kraju. Od ove ideje stigao je do dva restorana „Toffee“ i planova za dalji razvoj biznisa, koji su zbog pandemije bili stavljeni na pauzu.
Kako realizovati svoj san, zašto je važno stalno prilagođavanje poslovanja i kako na najbolji način ipak iskoristiti vanredno stanje, saznajte od ovog mladog ugostitelja.
Sama svoja gazdarica – kako pokrenuti i održati firmu za uslužno čišćenje objekata
Nakon dugogodišnjeg rada na održavanju higijene objekata, Desanka Marinković je odlučila da pokrene sopstveni biznis.
Dosadašnje preduzetničko iskustvo naučilo ju je da je firmu lako osnovati, a teško održati, da su kvalitet rada i profesionalnost garancija poverenja, ali i da je dobar računovođa neophodan za uspešno poslovanje.
Konstruktivne reakcije u krizi
Tokom trajanja krize kao što je ova svako od nas oseća različite emocije, neke od njih su: uznemirenost, strah, anksioznost, frustriranost, stid, bes, depresivnost, nezadovoljstvo, tuga i slično. Sve navedene emocije se mogu klasifikovati kao neprijatne emocije, koje su odgovor na potencijalnu opasnost, neizvesnost, nelagodu, gubitak ili rizik kom smo izloženi.
Ipak ove emocije ne treba sputavati, umesto toga potrebno je da se što adekvatnije suočimo sa situacijom, da prihvatimo misli i osećanja i dopustimo sebi da se svojim prirodnim tempom prilagodimo na okolnosti, jer zaista određene stvari sada radimo po prvi put. Svako od nas ima različite reakcije i načine kako se suočava sa krizom, neke više, a neke manje konstruktivne.
Bezbednost i zdravlje na radu u doba korona virusa – primer Erste Banke
Širom sveta danas se obeležava Svetski dan bezbednosti i zdravlja na radu, koji je uspostavljen sa ciljem podizanja nivoa svesti o tome kako raditi bezbedno i očuvati zdravlje radnika, dajući prioritet principu prevencije. Ovo je tema o kojoj se ne priča tako često, iako je veoma značajna, a posebno u aktuelnoj situaciji izazvanoj pandemijom korona virusa. Kako se jedna organizacija prilagođava iznenadnoj i novoj situaciji kao što je trenutna? U nastavku ćemo navesti kako to izgleda na primeru Erste Banke u Srbiji.
U banci postoje utvrđene procedure za reakciju u kriznim događajima, a planovi različitih kriznih scenarija redovno se testiraju. Ipak, tokom prvih nekoliko dana po proglašenju pandemije bilo je potrebno uložiti značajan trud i na adekvatan način proceniti rizike koje je donela do tada nepoznata situacija sa korona virusom.
Izazovi odlaska na posao u situaciji krize i šta učiniti
Situacija globalne pandemije je svakako unela velike promene u našu svakodnevicu. Izmenjen je režim rada, režim obavljanja nekih uobičajenih aktivnosti, režim kretanja, i dok je veliki broj tekstova i objava na društvenim mrežama upravo usmeren na preporuke i savete na teme - kako organizovati rad od kuće i kako upravljati timom koji radi na daljinu, manji broj usmeren je na to kako komunicirati sa ljudima koji dolaze na posao, a osećaju strah/bes?
Šta ako vodite jedan tim u kojem ima puno takvih reakcija? Šta ako se i vi tako osećate, a zbog prirode posla, izlazite iz kuće svaki dan i provodite vreme na poslu?
Od ideje drugačije edukacije do pokretanja inovativnog obrazovnog centra
Mali biznisi širom Srbije suočavaju se sa izazovima usled korona virusa, a neki od njih u kratkim rokovima pronalaze načine da se prilagode aktuelnoj situaciji. Alternativni, dopunski vidovi edukacije odavno postoje u svetu, a zahvaljujući mladoj preduzetnici i profesorki srpskog jezika i književnosti Ani Kovač iz Sremske Mitrovice, nedavno su se pojavili i kod nas.
Priča o Obrazovnom centru „Afinitis“ primer je kako se od dobre zamisli može doći do uspešnog mikro preduzeća.
Solidarnost čuva zdravlje: priča o humanoj krojačnici iz Nove Pazove
Domovi zdravlja u Majdanpeku i Novoj Pazovi, bolnice u Starom Slankamenu, Kruševcu i Somboru, Klinički centar Vojvodine i Institut za onkologiju Vojvodine, kao i brojni građani Nove Pazove i okoline samo su neki od onih kojima je mala novopazovačka krojačka radnja „Sara Home“ donirala blizu 2000 pamučnih maski.
Period epidemije korona virusa lakše se podnosi ako smo solidarni, istrajni i nesebični. Sve češće svedočimo primerima međusobne podrške naših sugrađana, a jedan od njih je šivara „Sara Home“ iz Nove Pazove, u kojoj je vlasnica i krojačica Nataša Treskavica odlučila da Novopazovčanima, a potom i mnogima u Srbiji pomogne šivenjem i doniranjem pamučnih maski.
Krizne situacije i mentalno zdravlje
Vanredne situacije, poput ove u kojoj se trenutno nalazimo, a koje uključuju samoizolaciju, neizvesnost, karantin i promenu u načinu rada, ponekad dovode do toga da se na njih otežano adaptiramo i da nam je potrebna podrška. Tokom života se trudimo da održimo stanje balansa između spoljašnjih zahteva i naših unutrašnjih potreba i kapaciteta. U većini situacija to usklađivanje nam ne pada naročito teško i stoga uspevamo da budemo relativno srećni i da vodimo ispunjen i smislen život.
Međutim, kada se dogode neke iznenadne i neočekivane krizne situacije poput ove koja je zadesila ceo svet, tada te novonastale okolnosti mogu da, tokom nekog perioda, prevaziđu naše kapacitete za borbu i mi tada bivamo "izbačeni" iz naše svakodnevne rutine. Svaka krizna situacija je stresna i izazovna. Međutim, ne mora da ima negativan rasplet. Ukoliko se dobro postavimo, kriza će proći bez štetnih posledica po nas.
Bolje sprečiti nego lečiti
Prevare preko mejla sve prisutnije
U poslednje vreme su sve češći slučajevi kada nam u elektronsko sanduče stigne mejl sa ciljem da nas natera da otvorimo prilog ili da kliknemo na neki od linkova iz poruke. Ove internet zamke postaju sve soficistiranije i traže od nas da stalno budemo na oprezu kako ne bismo svoj računar, podatke i/ili novac doveli u opasnost.
Nažalost, raspon ovih prevara koje stižu mailom (ili nekim kanalom za ćaskanje) je veliki, od onih u vidu bizarnog mejla prestolonaslednika neke daleke zemlje, kojem treba baš vaša podrška kako bi se vratio na presto - pa sve do mnogo verovatnijih scenarija, kao npr. da pošaljete dokumentaciju koja je osnov za devizni priliv na računu banke.
Kamatne stope na štednju: Prošlost, sadašnjost i bliska budućnost
Bliži se 31. oktobar, Svetski dan štednje, koji nas podseća na njen značaj za svakog od nas, kao i za ukupni rast privrede. Šta sve utiče na formiranje kamatnih stopa na štednju? Zbog čega su na niskim nivoima i kakve će biti u godinama pred nama? Kako tumačiti specifičnu pojavu negativnih kamatnih stopa? Na ova pitanja nije moguće odgovoriti bez uvida u funkcionisanje bankarskog sistema, kao i u makroekonomske okolnosti. Odgovore saznajte u blog-analizi Miloša Zečevića, direktora Službe upravljanja aktivom i pasivom u Erste Banci.
Data Science and Machine Learning in banking? Myth or reality?
A very popular classification technique to predict binary outcomes (only two possible outcomes: 1/0, Yes/No, True/False) is called Logistic Regression.
You can also think of logistic regression as a special case of linear regression which gives us a real number as an outcome, but using log of odds as dependent variable to normalize everything to be between 0 and 1. Then we can interpret the number we get as a probability!
Pravi put za – investicioni rejting Srbije
Odličan tajming koji smo iskoristili da emitujemo evro obveznicu, iznos emisije i način na koji je sve ostalo urađeno su takvi da za rezultat imamo uštedu značajne količine državnog novca. Pričam o smanjenju troška javnog duga za iznos od 32 miliona evra samo na uštedi u kamati na dolarskim evroobveznicama, koje su zahvaljujući ovoj emisiji prevremeno otplaćene i zamenjene dugom emitovanim po znatno nižoj stopi prinosa.
Žene u preduzetničkim vodama, kreditima i štednji
Kako se žene snalaze u preduzetničkim vodama? Koliko njih se odvaži da pokrene sopstveni biznis i kako usklađuju porodične obaveze sa poslovnim?
Povodom osmog marta razgovarali smo sa kolegama koji u Erste Banci vode program „Korak po korak“ koji je, između ostalog, namenjen i početnicima u biznisu.
Banke šalju obaveštenja, zovu vas da dođete i potpišete nešto. Spominju Zakon o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma. A zašto je ovo važno?
Ovih dana, na adrese stotine hiljada bankarskih klijenata stižu obaveštenja da je neophodno da dođu u banku i potpišu izjavu o statusu funkcionera. Zašto banke ovo traže i zašto iako nismo funkcioneri treba ipak da potpišemo ovu izjavu?
Pokušaj prevare: Lažna banka klijentima poklanja 400 evra!
Tokom ovog vikenda, kreirana je lažna stranica Erste Banke na društvenoj mreži Facebook. Na lažnoj stranici je postavljen mamac - nagradna igra koja je „organizirana“ zarad osvajanja „bona u vrijednosti od 400 evra“, sve što je trebalo da uradite je da pošaljete određene lične podatke (adresu, broj telefona i fotografiju prednje i zadnje strane lične karte)
Preduzetnički vodič - Od ideje do realizacije
Prema iskustvu, tek nekih 30 odsto onog što smo na početku planirali se ostvari baš onako kako smo zamislili. Sve ostalo se prilagođava stvarnom stanju oko nas i situaciji u kojoj se nađemo kad započnemo sopstveni biznis.
Pokušaji prevare: novčane pozajmice preko oglasa na
internetu
Na internetu se u poslednje vreme pojavio veliki broj oglasa za novčane pozajmice sa veoma povoljnim kamatnim stopama (2%) na neograničene iznose bez ikakvih dodatnih obezbeđenja. Zajmodavci se predstavljaju kao pravna ili fizička lica koja su strani državljani i žele da reše sve naše finansijske probleme.
Socijalno preduzetništvo na belgijski način
Da li ste razmišljali koliko otpada od kafe se napravi u toku jednog dana u nekom Coffee Dream-u? Nisam ni ja! (moraćete da guglate za konkretan broj) Ali znam kakva je patnja prazniti i čistiti espreso mašinu barem jednom u toku dana. Nikada se nisam previše udubljivao u kafeni otpad koji stvaram dok u Belgiji nisam video kako ga koriste kao hranu za uzgoj pečuraka.
U Sirius koraku s vremenom
Ono što me je navelo na razmišljanje o značaju ovih pitanja je činjenica da Milenijalci, rođeni između 1982-1998, čine 50% radne snage. Još 2014. godine Generacija 2020 ili Generacija Z (ljudi rođeni posle 1998.) je postala radno sposobna. Ovo su podaci koji pokazuju da itekako treba razmišljati o uređenja radnog prostora, odnosu između zaposlenih i strukturi rada u kancelarijama.
Proizvod i usluga - kako biti jedinstven i „lep na oko“?
Primer za to mogu biti sve popularniji lokali koji prodaju sveže ceđene sokove ili lagane obroke. Nije dovoljno samo istaći da prodajete svežu salatu, podjednako je važno, ako ne i presudno u kakvu ambalažu je pakujete, na koji način i koliko brzo dostavljate, kao i da li nudite mušterijama akcije ili popuste s vremena na vreme.
Dobrosav Bob Živković: lizing, banke, klijenti i… umetnost!
Svi se slažu da njegove ilustracije jednostavno ne mogu da ostanu neprimećene. Mnogima je najpoznatiji po ilustrovanju dečjih knjiga. Učestvovao je i u marketinškoj kampanji S-leasinga. Tim povodom, postavili smo mu nekoliko pitanja za interni časopis Erste Banke. On nam je odgovorio – crtežima.
Istraživanje tržišta: Kako protiv konkurencije?
Istraživanje tržišta i konkurencije je složen, ali neophodan korak koji treba načiniti kako bismo se u areni zvanoj tržište uspešno pozicionirali u odnosu na konkurenciju. Istraživanje podrazumeva prikupljanje informacija o ljudima koji žele i imaju potrebu da kupe vaš proizvod, ali i analizu konkurencije, njene ponude, komunikacije i pristupa kupcima.
Kod kuće ili u sefu banke, gde je sigurnije?
Da li biste svoje dragocenosti pre čuvali kod kuće, na najneverovatnijem mestu koje može da smislite, ili u sefu banke? Mi preporučujemo banku.
Ako ste numizmatičar, kolekcionar umetničkih predmeta, vlasnik vrednog nakita ili jednostavno želite da svoje dragocenosti čuvate na sigurnom mestu, banka je pravo mesto za vas. Zakup najmanjeg (5x35x25cm) mesečno košta 500 dinara.
Super Mario
(ili dok jednom ne smrkne, drugom ne svane)
Ovakvo stanje na finansijskim tržištima jedino odgovara onima koji žele dodatano da se zadužuju. Bilo da se radi o fizičkim licima, koja žele da nastave da troše, bilo da se radi o korporacijama koje žele da investiraju, ili pak o državama, koje štampaju svoje dužničke hartije, zaduživanje nigde u Evropi nikada nije bilo toliko povoljno.
A šta to znači za Srbiju?