ERSTE tim – Iz prve ruke: UI/UX dizajn u praksi

Naš kolega Živorad Ninković, samostalni stručni saradnik za digitalna rešenja, svakodnevno radi na unapređenju korisničkog iskustva kroz dizajn digitalnih proizvoda. Za naš blog, pitali smo ga da nam približi šta zapravo znači UI/UX dizajn, zašto je važan i kako izgleda proces od prve skice do gotovog rešenja. U nastavku delimo njegov pogled na dizajn iz prakse – uz alate koje koristi, izazove na kojima radi i detalje koji prave razliku.

Šta je UI/UX dizajn i zašto je važan?

UI/UX dizajn je spoj estetike, funkcionalnosti i logike.

  • UI (User Interface) bavi se vizuelnim i interaktivnim delovima aplikacije – onim što korisnik vidi i koristi.
  • UX (User Experience) fokusira se na to kako se korisnik kreće kroz aplikaciju: da li mu je sve jasno, da li se lako snalazi i da li brzo dolazi do onoga što mu je potrebno.

Kada su oba aspekta dobro osmišljena, dobijamo iskustvo koje je intuitivno, efikasno i – jednostavno rečeno – prijatno za korišćenje.

Figma nije alat, to je način života 😎

Ako radite u dizajnu, velike su šanse da vam je Figma već postala nezaobilazna svakodnevica. Nama definitivno jeste!

Figma je alat koji koristim za sve – od brzih skica do potpuno razrađenih i interaktivnih dizajn rešenja.
Ono što je čini posebno moćnom jeste mogućnost saradnje u realnom vremenu. Sve je tu, na jednom mestu – pregledno, dostupno i spremno za timski rad.

Bilo da radim na dizajnu jedne komponente i detaljnoj postavci iste ili celom korisničkom toku, Figma mi pomaže da sve ide brže, preciznije i organizovano. Za mene, Figma nije samo alat – ona je ključno mesto gde ideje postaju proizvodi.

Kreiranje budućih iskustava: Dizajn koji tek nastaje

Možemo reći da se iza kulisa u svetu UI/UX dizajna dešava mnogo zanimljivih stvari koje tek treba da ugledaju svetlo dana.

Sve kreće od Figma alata koji je uvezan sa Dizajn Sistemom – velika, pažljivo sređena biblioteka UI komponenti koja mi pomaže da sve izgleda i funkcioniše baš onako kako treba. Tu se nalaze svi oni „sitni“ ali presudni delovi korisničkog interfejsa: od input polja, pop-up poruka i notifikacija, do kompleksnih stvari kao što su modalni prozori, obrasci i kompletni korisnički tokovi.

Radim sa više timova koji pokrivaju oblasti kao što su Plaćanja, Proizvodi, Transakcije, Autorizacija i Potpisivanje, i trudim se da sve „klikne“ zajedno – vizuelno i funkcionalno.
Saradnja sa centralnim UI/UX timom Erste Grupe omogućava nam da unapređujemo postojeće komponente i prilagođavamo dizajn lokalnim potrebama. Važno je da svi imamo isti cilj a to je da stvari koje pravimo budu što jednostavnije za korišćenje, intuitivne i prijatne korisnicima – baš onakve kakve bismo i sami želeli da koristimo.

Posebno nam je drago što je naš rad prepoznat i u okviru Erste Grupe – dizajn i korisnički tok koji smo osmislili za jedan od proizvoda prepoznat je kao izuzetno uspešan primer i sada služi kao smernica za timove i u drugim zemljama. Drago nam je što možemo doprineti širem razvoju i postaviti dobre temelje ne samo za naše korisnike u budućnosti, već i za celu mrežu u okviru koje radimo.

Sve u svemu, cilj nam je jednostavan – da sve izgleda sjajno, radi glatko i da korisnicima pruži najbolji mogući osećaj dok upravljaju svojim finansijama.

Redizajn aplikacija za pravna lica i nove funkcionalnosti: mBiz, eBiz i eFakture

Početak ove godine bio je uzbudljiv jer smo, nakon mnogo rada i testiranja, lansirali novi redizajn mBiz mobilne i eBiz web aplikacije, namenjene pravnim licima.

Ceo tim uložio je puno pažnje u to da aplikacije budu ne samo funkcionalne, već i čiste, pregledne, intuitivne i prijatne za rad – baš onakve kakve poslovni korisnici očekuju kada vode svakodnevne operacije. Reakcije korisnika su bile sjajne, lakoća navigacije, jasno definisani koraci i profesionalan vizuelni identitet su samo neki od komentara koje smo sa zadovoljstvom čitali (i sačuvali kao podsetnik da smo na pravom putu).

Ali tu ne stajemo. Sledeći korak je uvođenje eFaktura, koje će omogućiti korisnicima da unose, prate i plaćaju elektronske fakture direktno iz aplikacije – jednostavno, brzo i bez suvišnih koraka.

Ceo tim se potrudio da korisnički interfejs bude besprekorno osmišljen i isporučen – bez zastoja i konfuzije. Potrudili smo se da svaka funkcionalnost deluje logično i, najvažnije, korisno. Tim koji stoji iza svega ovoga je zaista sjajan – stručan, predan i pun ideja, i to se vidi u svakom detalju ove funkcionalnosti koju ćemo uskoro isporučiti klijentima.

Opsesija detaljima: Da, ponekad preterujem (i ponosim se time) 😅

Priznajem – opsesija detaljima mi je profesija. Ako postoji piksel koji je zalutao, klik koji ne vodi baš „gde treba” ili mikro-animacija koja kasni 4,2 sekunde... primetiću je. I neću moći da zaspim dok je ne sredim. Svaki piksel, svaki klik, svaki tok interakcije je pod mikroskopom.

I da, možda deluje kao mana, ali za UI/UX to je velika prednost: jer ako sve izgleda i radi besprekorno, korisnik to ni ne primeti – a upravo to je znak da smo uradili dobar posao!