• Krediti stanovništvu i mikro klijentima uvećani za 13,7% u odnosu na kraj 2019. godine i iznose 95,20 milijardi dinara; depoziti stanovništva i mikro klijenata veći za 19% i iznose 94,02 milijardi dinara.
• Krediti pravnim licima uvećani za 17,2% u odnosu na kraj 2019. godine i iznose 92,86 milijardi dinara; depoziti pravnih lica su uvećani za 51% i iznose 71,25 milijardi dinara.
• Dobit od kamata viša za 12,8% u odnosu na isti period prethodne godine i iznosi 6,04 milijardi dinara, dok je dobit od naknada i provizija viša za 10,2% i iznosi 1,38 milijardi dinara.
• Neto dobit na kraju trećeg kvartala 2020. godine iznosi 2,01 milijardi dinara, što je za 3,2% bolji rezultat u odnosu na isti period 2019. godine.
• Bilansna suma je uvećana za 21,9%, sa 231,45 milijardi dinara na kraju 2019. godine na 282,1 milijardi dinara na kraju trećeg kvartala 2020. godine.
• NPL racio na kraju trećeg kvartala 2020. godine iznosi 1,1%.
„I tokom trećeg kvartala naš fokus je bio usmeren na podršku privredi, kako bi u aktuelnoj krizi kompanije očuvale radna mesta i poslovanje. Upravo iz tog razloga smo prva banka u Srbiji koja je sa Evropskom investicionom bankom potpisala kreditnu liniju za pomoć preduzećima iz sektora posebno pogođenih pandemijskom krizom i bićemo na raspolaganju našim klijentima kako bi se njene posledice što više ublažile.
Da smo svi zajedno na dobrom putu kad je reč o merama koje smo preduzeli, govori činjenica da su preduzetnici, mikro, mala i srednja preduzeća u najvećoj meri iskoristili kredite u okviru garantne šeme Vlade Srbije, dok su velika preduzeća kreditnu podršku koristila za nove investicije, i beležimo porast njihovog kreditiranja za četvrtinu u odnosu na kraj 2019. godine“, izjavio je Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora Erste Bank a.d. Novi Sad.
„U radu sa stanovništvom, naš primarni cilj je briga o dobrobiti naših klijenata i zahvalni smo svim kolegama, kako iz filijala tako i iz svih sektora banke, koje su u ovim vremenima pokazale izuzetnu solidarnost, hrabrost i odgovornost. To su prepoznali i naši klijenti i njihovi depoziti su porasli za gotovo petinu, dok je ukupan rast kredita i depozita i privrede i građana dvocifren. U svemu što radimo, klijente pre svega želimo da posavetujemo tako da za sebe i svoje poslovanje donesu najbolje finansijske odluke. Podrška njihovom finansijskom zdravlju ostaje u našem fokusu“, zaključio je Slavko Carić.
Na kraju trećeg kvartala 2020. godine, stanje kredita plasiranih stanovništvu i mikro klijentima je uvećano za 13,7% u odnosu na kraj prethodne godine, i iznosi 95,20 milijardi dinara. U poređenju sa krajem 2019. godine, i stanja depozita stanovništva i mikro klijenata su takođe zabeležila rast za 19% i iznose 94,02 milijardi dinara.
Stanje kredita plasiranih pravnim licima sa krajem trećeg kvartala 2020. godine iznosi 92,86 milijardi dinara i predstavlja rast od 17,2% u odnosu na kraj 2019. godine. Stanja depozita pravnih lica rastu i beleže značajan rast za 51% u poređenju sa krajem 2019. godine i iznose 71,25 milijardi dinara.
U pogledu operativnog poslovanja, Banka je na kraju trećeg kvartala 2020. godine ostvarila 9,2% više operativnih prihoda u odnosu na isti period prošle godine, dok su operativni rashodi manji za 1,2%. U odnosu na isti period 2019. godine, operativna dobit Banke beleži rast od 34,2% i iznosi 2,84 milijardi dinara, dok je na kraju trećeg kvartala 2019. godine banka ostvarila 2,12 milijardi operativnog rezultata.
Na kraju trećeg kvartala 2020. godine ostvareno je 6,04 milijardi dinara dobiti po osnovu kamata, što je za 12,8% više u odnosu na isti period prethodne godine, kada je taj prihod iznosio 5,36 milijardi dinara. Neto dobit po osnovu naknada i provizija je viša za 10,2% i iznosi 1,38 milijardi dinara, dok je na kraju istog perioda prošle godine iznosila 1,26 milijardi dinara.
Ukupna neto dobit na kraju trećeg kvartala 2020. godine iznosi 2,01 milijardi dinara, što je za 3,2% bolji rezultat u odnosu na kraj istog perioda 2019. godine, kada je neto dobit iznosila 1,95 milijardi dinara. Kvalitetniji portfolio se ogleda kroz smanjenje NPL-a sa 1,4 % koliko je iznosio na kraju 2019. godine, na 1,1% na kraju trećeg kvartala 2020. godine.
Broj korisnika digitalnih kanala distribucije na kraju trećeg kvartala 2020. godine je veći za 21,7% u odnosu na kraj 2019. godine, tako da sada oko 364 hiljada klijenata Erste Banke koristi internet i mobilno bankarstvo. Mreža Erste Banke broji 88 poslovnih jedinica na kraju trećeg kvartala 2020.godine.
PROGNOZA
Erste Bank a.d. Novi Sad nastavlja da pruža sveobuhvatnu podršku stanovništvu i privredi Srbije prilikom ostvarivanja njihovih finansijskih potreba i ciljeva. Principi poslovanja koji podrazumevaju fokusiranje na stalno poboljšavanje usluge klijentima te konstantno unapređivanje unutrašnje organizacije i efikasnosti i ubuduće će činiti osnovu poslovanja Banke.