·        Krediti stanovništvu i mikro klijentima uvećani za 22,9% u odnosu na kraj 2018. godine i iznose 83,70 milijardi dinara; depoziti stanovništva i mikro klijenata veći za 19,7% i iznose 79,04 milijardi dinara.

·        Krediti pravnim licima uvećani za 9,2% u odnosu na kraj 2018. godine i iznose 79,23 milijardi dinara; depoziti pravnih lica su uvećani za 0,3% i iznose 47,20 milijardi dinara.

·        Dobit od kamata viša za 9,4% u odnosu na kraj 2018. godine i iznosi 7,32 milijardi dinara, dok je dobit od naknada i provizija viša za 11,2% i iznosi 1,77 milijardi dinara.

·        Neto dobit na kraju 2019. godine iznosi 2,68 milijardi dinara. U odnosu na isti period 2018. godine, to je za 8,2% niži iznos, i ujedno je bolji nego što je inicijalno budžetirano, uprkos povećanim investicijama.

·        Bilansna suma je uvećana za 14,1%, sa 202,93 milijardi dinara na kraju 2018. godine na 231,45 milijardi dinara na kraju 2019. godine.

·        NPL racio na kraju 2019. godine iznosi 1,4%.

 

„Rast svih ključnih indikatora poslovanja iz godine u godinu, a naročito zadovoljstvo naših klijenata daju nam potvrdu naše korporativne filozofije da je moguće ostvariti rast, dok u isto vreme menjamo banku i ulažemo značajna sredstva u razvoj našeg novog operativnog sistema“, izjavio je Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora Erste Bank a.d. Novi Sad.

Posvećenost svih zaposlenih potrebama klijenata, podrška i savetodavni pristup rezultirali su porastom ukupnih depozita za više od 12 odsto, kredita za više od 15 odsto, dok je nivo nenaplativih kredita od 1,4 procenta prvenstveno odraz kvalitetnog poslovanja klijenata i Banke i jedan od najnižih ne samo u Srbiji, već i u regionu.

„U radu sa stanovništvom i dalje beležimo veliko interesovanje za stambene i gotovinske kredite, dok rast depozita govori u prilog poverenju u našu bankarsku grupaciju, koja uspešno posluje već dva veka. Podrška privrednicima tokom 2019. godine bila je usmerena na njihove investicione aktivnosti, a izvrsne rezultate zabeležili smo u kreditiranju nekretnina. Dodatno, uspešnim emitovanjem dugoročnih dinarskih obveznica, dali smo doprinos razvoju domaćeg tržišta kapitala i sekundarnog tržišta dužničkih hartija od vrednosti“, naglasio je Slavko Carić.

On je dodao da je cilj dugoročne investicije u novu IT infrastrukturu pružanje najboljeg korisničkog iskustva klijentima, koji u banci treba da imaju podršku u svim segmentima njihovog života i rada.

Na kraju 2019. godine, stanje kredita plasiranih stanovništvu i mikro klijentima je uvećano za 22,9% u odnosu na kraj prethodne godine, i iznosi 83,70 milijardi dinara. U poređenju sa krajem 2018. godine, i stanja depozita stanovništva i mikro klijenata su takođe zabeležila rast, za 19,7% i iznose 79,04 milijardi dinara.

Stanje kredita plasiranih pravnim licima sa krajem 2019. godine iznosi 79,23 milijardi dinara i predstavlja rast od 9,2% u odnosu na kraj 2018. godine. Stanja depozita pravnih lica rastu u odnosu na prethodni kvartal i beleže blagi rast za 0,3% u poređenju sa krajem 2018. godine i u 2019. godini iznose 47,20 milijardi dinara.  

U pogledu operativnog poslovanja, Banka je na kraju 2019. godine ostvarila 10,6% više operativnih prihoda u odnosu na kraj prošle godine. U skladu sa velikim investicijama u novi informacioni sistem Banke, operativni rashodi su viši za 16,3%, te operativna dobit Banke iznosi 2,81 milijardi dinara, što je 1,5% niže od operativnog rezultata na kraju 2018. godine (2,85 milijardi).

Na kraju 2019. godine ostvareno je 7,32 milijardi dinara dobiti po osnovu kamata, što je za 9,4% više u odnosu na prethodnu godinu, kada je taj prihod iznosio 6,69 milijardi dinara. Neto dobit po osnovu naknada i provizija je viša za 11,2% i iznosi 1,77 milijardi dinara.

Ukupna neto dobit na kraju 2019. godine iznosi 2,68 milijardi dinara, što je za 8,2% niži iznos u odnosu na kraj 2018. godine, kada je neto dobit iznosila 2,91 milijardi dinara, i ujedno predstavlja bolji rezultat od inicijalnih planova  Banke, imajući u vidu troškove ulaganja u novi informacioni sistem.

Kvalitetniji portfolio se ogleda kroz smanjenje NPL-a sa 1,6% koliko je iznosio na kraju 2018. godine, na 1,4% na kraju 2019. godine, što je prvenstveno odraz kvalitetnog poslovanja klijenata i Banke i jedan je od najnižih nivoa nenaplativnih kredita ne samo u Srbiji, već i u regionu.

Broj korisnika digitalnih kanala distribucije na kraju 2019. godine je veći za 14,32% u odnosu na kraj 2018. godine, tako da sada skoro 300 hiljada klijenata Erste Banke koristi internet i mobilno bankarstvo. Mreža Erste Banke broji 89 poslovnih jedinica na kraju 2019. godine.

 

PROGNOZA

Erste Bank a.d. Novi Sad nastavlja da pruža sveobuhvatnu podršku stanovništvu i privredi Srbije prilikom ostvarivanja njihovih finansijskih potreba i ciljeva. Principi poslovanja koji podrazumevaju fokusiranje na stalno poboljšavanje usluge klijentima te konstantno unapređivanje unutrašnje organizacije i efikasnosti i ubuduće će činiti osnovu poslovanja Banke.

NAPOMENA 1: Prikazani rezultati su u skladu sa Zakonom o računovodstvu i donetom Odlukom o kontnom okviru i sadržini računa o kontnom okviru za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) i Odlukom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) koje su stupile na snagu 31.12.2014.

NAPOMENA 2: Objavljeni rezultati pojedinačnih članica Erste Grupe nisu direktno uporedivi sa objavljenim rezultatima Erste Grupe po segmentima. Zbog efekata konsolidacije na nivou Erste Grupe, prema kojima se određene transakcije Erste Bank a.d. Novi Sad sa članicama Erste Grupe eliminišu, kao i zbog distribucije određenih troškova alociranog kapitala, konsolidovani rezultati Erste Bank a.d. Novi Sad na nivou Erste Grupe razlikuju se od rezultata koje je Banka ostvarila i prikazuje na lokalnom nivou.          

BILANS USPEHA

BILANS STANJA