BILANS STANJA

·        Krediti stanovništvu i mikro klijentima uvećani za 17,9% u odnosu na kraj 2018. godine i iznose 80,33 milijardi dinara; depoziti stanovništva i mikro klijenata veći za 11,2% i iznose 73,43 milijarde dinara.

·        Krediti pravnim licima uvećani za 6,2% u odnosu na kraj 2018. godine i iznose 77,05 milijardi dinara; depoziti pravnih lica su umanjeni za 3,3% i iznose 45,54 milijardi dinara.

·        Dobit od kamata viša za 8,9% u odnosu na isti period 2018. godine i iznosi 5,36 milijardi dinara, dok je dobit od naknada i provizija viša za 8,8% i iznosi 1,26 milijardi dinara.

·        Neto dobit na kraju trećeg kvartala 2019. godine iznosi 1,95 milijardi dinara, što je za 16,2% bolji rezultat u odnosu na isti period 2018. godine.

·        Bilansna suma je uvećana za 12,3%, sa 202,93 milijardi dinara na kraju 2018. godine na 227,82 milijardi dinara na kraju trećeg kvartala 2019. godine.

·        NPL racio u trećem kvartalu 2019. godine iznosi 1,4%.

 

„Na kraju trećeg kvartala beležimo odlične rezultate u svim segmentima poslovanja, a naročito u delu rada sa stanovništvom i mikro klijentima, u kom je ostvaren dvocifren rast kredita i depozita. Fokus preduzetnika i mikro klijenata bio je prvenstveno na ulaganju u obrtna sredstva, dok su mala i srednja preduzeća za ekspanziju i unapređenje svog poslovanja iskoristila investicione kredite i bankarske garancije. Velika preduzeća su u najvećoj meri bila zainteresovana za dugoročno finansiranje“, izjavio je Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora Erste Bank a.d. Novi Sad.

On je podsetio da Erste u Srbiji ove godine obeležava dva značajna jubileja – 200. godišnjicu Erste Grupe, čija je članica, i 155 godina od nastanka Novosadske štedionice, najstarije finansijske institucije u našoj zemlji, čija je naslednica. „Podrška koju pružamo našim klijentima i širem društvu utemeljena je upravo na viziji naših osnivača o kreiranju i širenju prosperiteta, demokratizaciji bankarstva i stvaranju jednakih mogućnosti za sve. Naša svrha je da budemo stabilan oslonac onima koji veruju u sebe i žele da ostvare ne samo svoje finansijske ciljeve, već i da donesu nove vrednosti svom okruženju i našoj zemlji“, zaključio je Carić.

Na kraju trećeg kvartala 2019. godine, stanje kredita plasiranih stanovništvu i mikro klijentima je uvećano za 17,9% u odnosu na kraj prethodne godine, i iznosi 80,33 milijardi dinara. U poređenju sa krajem 2018. godine, i stanja depozita stanovništva i mikro klijenata su takođe zabeležila rast, za 11,2% i iznose 73,43 milijardi dinara.

Stanje kredita plasiranih pravnim licima sa trećim kvartalom 2019. godine iznosi 77,05 milijardi dinara i predstavlja rast od 6,2% u odnosu na kraj 2018. godine. Stanja depozita pravnih lica rastu u odnosu na prethodni kvartal, ali i dalje beleže manji pad za 3,3% u poređenju sa krajem 2018. godine i u trećem kvartalu 2019. godine iznose 45,54 milijardi dinara.  

U pogledu operativnog poslovanja, Banka je sa trećim kvartalom 2019. godine ostvarila 9,6% više operativnih prihoda u odnosu na isti period prošle godine, dok su operativni rashodi viši za 14,0%. U odnosu na isti period 2018. godine, operativna dobit Banke beleži manji rast od 0,4% i iznosi 2,12 milijardi dinara, dok je u trećem kvartalu 2018. godine Banka ostvarila 2,11 milijardi operativnog rezultata.                     

U toku trećeg kvartala 2019. godine ostvareno je 5,36 milijardi dinara dobiti po osnovu kamata, što je za 8,9% više u odnosu na prethodnu godinu, kada je taj prihod iznosio 4,92 milijardi dinara. Neto dobit po osnovu naknada i provizija je viša za 8,8% i iznosi 1,26 milijardi dinara.

Ukupna neto dobit na kraju trećeg kvartala 2019. godine iznosi 1,95 milijardi dinara, što je za 16,2% bolji rezultat u odnosu na isti period 2018. godine, kada je neto dobit iznosila 1,68 milijardi dinara. Kvalitetniji portfolio se ogleda kroz smanjenje NPL-a sa 1,8%, koliko je iznosio u trećem kvartalu 2018. godine, na 1,4% na kraju trećeg kvartala 2019. godine.

Broj korisnika digitalnih kanala distribucije u trećem kvartalu 2019. godine je veći za 10,6% u odnosu na septembar 2018. godine, tako da sada više od 280 hiljada klijenata Erste Banke koristi internet i mobilno bankarstvo. Erste Banka je nastavila sa ekspanzijom svoje mreže, koja na kraju septembra 2019. broji 90 poslovnih jedinica.

 

PROGNOZA

Erste Bank a.d. Novi Sad nastavlja da pruža sveobuhvatnu podršku stanovništvu i privredi Srbije prilikom ostvarivanja njihovih finansijskih potreba i ciljeva. Principi poslovanja koji podrazumevaju fokusiranje na stalno poboljšavanje usluge klijentima te konstantno unapređivanje unutrašnje organizacije i efikasnosti i ubuduće će činiti osnovu poslovanja Banke.

 

NAPOMENA 1: Prikazani rezultati su u skladu sa Zakonom o računovodstvu i donetom Odlukom o kontnom okviru i sadržini računa o kontnom okviru za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) i Odlukom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) koje su stupile na snagu 31.12.2014.

NAPOMENA 2: Objavljeni rezultati pojedinačnih članica Erste Grupe nisu direktno uporedivi sa objavljenim rezultatima Erste Grupe po segmentima. Zbog efekata konsolidacije na nivou Erste Grupe, prema kojima se određene transakcije Erste Bank a.d. Novi Sad sa članicama Erste Grupe eliminišu, kao i zbog distribucije određenih troškova alociranog kapitala, konsolidovani rezultati Erste Bank a.d. Novi Sad na nivou Erste Grupe razlikuju se od rezultata koje je Banka ostvarila i prikazuje na lokalnom nivou.

BILANS USPEHA

BILANS STANJA