· Krediti stanovništvu i mikro klijentima uvećani za 9,5% u odnosu na kraj 2018. godine i iznose 74,58 milijardi dinara; depoziti stanovništva i mikro klijenata veći za 6,5% i iznose 70,32 milijardi dinara.
· Krediti pravnim licima umanjeni za 1,5% u odnosu na kraj 2018. godine i iznose 71,44 milijardi dinara; depoziti pravnih lica su umanjeni za 1,1% i iznose 46,57 milijardi dinara.
· Dobit od kamata viša za 9,2% u odnosu na isti period 2018. godine i iznosi 3,49 milijardi dinara, dok je dobit od naknada i provizija viša za 4,0% i iznosi 0,79 milijardi dinara.
· Neto dobit na kraju drugog kvartala 2019. godine iznosi 1,09 milijardi dinara, što je za 25,4% bolji rezultat u odnosu na isti period 2018. godine.
· Bilansna suma je uvećana za 8,8%, sa 202,93 milijardi dinara na kraju 2018. godine na 220,69 milijardi dinara na kraju drugog kvartala 2019. godine.
· NPL racio u drugom kvartalu 2019. godine iznosi 1,4%.
„Nastavak pozitivnih tržišnih trendova doprineo je veoma dobrim rezultatima koje smo ostvarili u radu sa stanovništvom i preduzetnicima.
Uključivanjem u programe međunarodnih finansijskih institucija i Vlade Srbije, našim klijentima ponudili smo široku paletu finansijskih proizvoda kako bismo im omogućili da unaprede svoj kvalitet života, poslovanje, proizvode i usluge.
Usled sniženih kamatnih stopa, građanima su u fokusu primarno bili gotovinski i krediti za refinansiranje, a i dalje beležimo značajno interesovanje za stambene kredite.
Preduzetnici i mikro klijenti ulagali su najviše u obrtna sredstva, a dodatno su svoje poslovanje unapredili investicijama u osnovna sredstva. Kod malih i srednjih preduzeća beležimo rast potražnje za bankarskim garancijama kao sredstvom obezbeđenja, prvenstveno kao rezultat pozitivnih kretanja u građevinskoj industriji.
Što se tiče velikih preduzeća, značajnije investicije očekuju se u drugoj polovini godine“, izjavio je Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora Erste Bank a.d. Novi Sad.
On je podsetio da je Erste Banka ove godine pokrenula prvi ovakve vrste, sveobuhvatni program finansijske edukacije #ErsteZnali, namenjen svim građanima.
„Donošenje finansijski odgovornih odluka je veština koja zaista može promeniti našu budućnost. Edukacija u tom domenu je od izuzetnog značaja za opšti prosperitet društva i održivost svih vrsta poslovanja“, zaključio je Carić.
Na kraju drugog kvartala 2019. godine, stanje kredita plasiranih stanovništvu i mikro klijentima je uvećano za 9,5% u odnosu na kraj prethodne godine, i iznosi 74,58 milijardi dinara. U poređenju sa krajem 2018. godine, i stanja depozita stanovništva i mikro klijenata su takođe zabeležila rast, za 6,5% i iznose 70,32 milijardi dinara.
Stanje kredita plasiranih pravnim licima sa drugim kvartalom 2019. godine iznosi 71,44 milijardi dinara i predstavlja pad od 1,5% u odnosu na kraj 2018. godine.
Stanja depozita pravnih lica rastu u odnosu na prethodni kvartal, ali i dalje su niža za 1,1% u poređenju sa krajem 2018. godine i u drugom kvartalu 2019. godine iznose 46,57 milijardi dinara.
U pogledu operativnog poslovanja, Banka je sa drugim kvartalom 2019. godine ostvarila 8,5% više operativnih prihoda u odnosu na isti period prošle godine, dok su operativni rashodi viši za 17,3%. U odnosu na isti period 2018. godine, operativna dobit Banke je niža za 11,2% i iznosi 1,17 milijardi dinara, dok je u drugom kvartalu 2018. godine banka ostvarila 1,32 milijardi operativnog rezultata.
U toku drugog kvartala 2019. godine ostvareno je 3,49 milijardi dinara dobiti po osnovu kamata, što je za 9,2% više u odnosu na prethodnu godinu, kada je taj prihod iznosio 3,20 milijardi dinara. Neto dobit po osnovu naknada i provizija je viša za 4,0% i iznosi 0,79 milijardi dinara.
Ukupna neto dobit u drugom kvartalu 2019. godine iznosi 1,09 milijardi dinara, što je za 25,4% bolji rezultat u odnosu na isti period 2018. godine, kada je neto dobit iznosila 0,87 milijardi dinara. Kvalitetniji portfolio ogleda se i kroz smanjenje NPL-a sa 1,96%, koliko je iznosio u drugom kvartalu 2018. godine, na 1,4% na kraju drugog kvartala 2019. godine.
Broj korisnika digitalnih kanala distribucije u drugom kvartalu 2019. godine je veći za 9,0% u odnosu na jun 2018. godine, tako da sada više od 269 hiljada klijenata Erste Banke koristi internet i mobilno bankarstvo. Mreža Erste Banke na kraju juna 2019. broji 88 poslovnih jedinica.
PROGNOZA
Erste Bank a.d. Novi Sad nastavlja da pruža sveobuhvatnu podršku stanovništvu i privredi Srbije prilikom ostvarivanja njihovih finansijskih potreba i ciljeva. Principi poslovanja koji podrazumevaju fokusiranje na stalno poboljšavanje usluge klijentima, te konstantno unapređivanje unutrašnje organizacije i efikasnosti i ubuduće će činiti osnovu poslovanja Banke.
NAPOMENA 1: Prikazani rezultati su u skladu sa Zakonom o računovodstvu i donetom Odlukom o kontnom okviru i sadržini računa o kontnom okviru za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) i Odlukom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) koje su stupile na snagu 31.12.2014.
NAPOMENA 2: Objavljeni rezultati pojedinačnih članica Erste Grupe nisu direktno uporedivi sa objavljenim rezultatima Erste Grupe po segmentima. Zbog efekata konsolidacije na nivou Erste Grupe, prema kojima se određene transakcije Erste Bank a.d. Novi Sad sa članicama Erste Grupe eliminišu, kao i zbog distribucije određenih troškova alociranog kapitala, konsolidovani rezultati Erste Bank a.d. Novi Sad na nivou Erste Grupe razlikuju se od rezultata koje je Banka ostvarila i prikazuje na lokalnom nivou.
BILANS USPEHA
BILANS STANJA