Pozitivni trendovi u poslovanju nastavljeni i tokom trećeg kvartala. Dvocifreni rast kredita i depozita stanovništva i privrede

 

·        Krediti stanovništvu i mikro klijentima uvećani za 27,2% u odnosu na kraj 2017. godine i iznose 64,59 milijardi dinara; depoziti stanovništva i mikro klijenata veći za 11,9%i iznose 63,19 milijardi dinara.

·        Krediti pravnim licima uvećani za 16,9% u odnosu na kraj 2017. godine i iznose 66,18 milijardi dinara; depoziti pravnih lica su uvećani za 20,0% i iznose 45,32 milijardi dinara.

·        Dobit od kamata viša za 5,9% u odnosu na isti period 2017. godine i iznosi 4,92 milijardi dinara, dok je dobit od naknada i provizija viša za 4,6% i iznosi 1,15 milijardi dinara.

·        Neto dobit na kraju trećeg kvartala 2018. godine iznosi 1,68 milijardi dinara, u odnosu na treći kvartal 2017. kada su zabeleženi jednokratni pozitivni efekti usled oslobađanja rezervacija i sprovedene naplate, to je za petinu niži neto profit i u skladu je sa procenama.

·        Bilansna suma je uvećana za 18,9%, sa 161,92 milijardi dinara na kraju 2017. godine na 192,54 milijardi dinara na kraju trećeg kvartala 2018. godine.

·        Adekvatnost kapitala iznosi 18,44%.

·        NPL racio na kraju trećeg kvartala 2018. iznosi 1,8 %.

 

„Pozitivni trendovi u radu sa stanovništvom, preduzetnicima i pravnim licima nastavili su se i tokom  trećeg kvartala. Ukupni krediti su uvećani za skoro 22 odsto u odnosu na kraj godine, dok su ukupni depoziti uvećani za 15 odsto.  Dodatno, nivo nenaplativih kredita je najniži u poslednjih deset godina i iznosi svega 1,8 odsto, što je daleko ispod proseka ne samo u Srbiji već i u Evropskoj uniji“, izjavio je Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora Erste Bank a.d. Novi Sad.

„Zahvaljujući programu „Korak po korak“, po prvi put u Srbiji kreditnu podršku za finansiranje obrtnih sredstava i investiciona ulaganja dobijaju i organizacije civilnog društva koje svojim radom multiplikuju pozitivne efekte u svojim okruženjima. Kroz program je od početka 2017. godine finansirano i više od 80 početnika u biznisu i socijalnih preduzeća“, naglasio je Carić.

Na kraju trećeg kvartala 2018. godine, stanje kredita plasiranih stanovništvu i mikro klijentima je uvećano za 27,2% u odnosu na kraj prethodne godine, i iznosi 64,59 milijardi dinara. U poređenju sa krajem 2017. godine, i stanja depozita stanovništva i mikro klijenata su takođe zabeležila rast, za 11,9%, i iznose 63,19 milijardi dinara.

Stanje kredita plasiranih pravnim licima sa trećim kvartalom 2018. godine iznosi 66,18 milijardi dinara i predstavlja rast od 16,9% u odnosu na kraj 2017. godine. Stanja depozita pravnih lica su takođe zabeležila rast za 20,0% i na kraju trećeg kvartala 2018. iznose 45,32 milijardi dinara.  

U pogledu operativnog poslovanja, Banka je sa trećim kvartalom 2018. godine ostvarila 7,0% više operativnih prihoda u odnosu na isti period prošle godine, dok su i operativni rashodi viši za 11,6%. U odnosu na isti period 2017. godine, operativna dobit Banke je niža samo za 1,4% i iznosi 2,11 milijardi dinara, dok je na kraju trećeg kvartala 2017. godine banka ostvarila 2,14 milijardi dinara operativnog rezultata.               

U toku trećeg kvartala 2018. godine ostvareno je 4,92 milijardi dinara dobiti po osnovu kamata, što je za 5,9% više u odnosu na prethodnu godinu, kada je taj prihod iznosio 4,65 milijardi dinara. Neto dobit po osnovu naknada i provizija je viša za 4,6% i iznosi 1,15 milijardi dinara.

Ukupna neto dobit nakon trećeg kvartala 2018. godine iznosi 1,68 milijardi dinara, u odnosu na treći kvartal 2017, kada su zabeleženi jednokratni pozitivni efekti usled oslobađanja rezervacija i usled pozitivnih efekata sprovedene naplate, to je za petinu niži neto profit i u skladu je sa očekivanjima. Znatno kvalitetniji portfolio se ogleda kroz smanjenje NPL-a sa 4,02% na kraju trećeg kvartala 2017. godine, na 1,8 % na kraju trećeg kvartala 2018.

Broj korisnika digitalnih kanala distribucije na kraju trećeg kvartala 2018. godine je veći za 10,4% u odnosu na septembar 2017. godine, tako da sada preko 254 hiljada klijenata Erste Banke koristi internet i mobilno bankarstvo. Erste Banka je nastavila sa ekspanzijom svoje mreže, koja na kraju septembra 2018. broji 85 poslovnih jedinica, dok je ukupan broj aktivnih klijenata iznosio 415 hiljada.

 

PROGNOZA

Erste Bank a.d. Novi Sad nastavlja da pruža sveobuhvatnu podršku stanovništvu i privredi Srbije prilikom ostvarivanja njihovih finansijskih potreba i ciljeva. Principi poslovanja koji podrazumevaju fokusiranje na stalno poboljšavanje usluge klijentima te konstantno unapređivanje unutrašnje organizacije i efikasnosti i ubuduće će činiti osnovu poslovanja Banke.

 

NAPOMENA 1: Prikazani rezultati su u skladu sa Zakonom o računovodstvu i donetom Odlukom o kontnom okviru i sadržini računa o kontnom okviru za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) i Odlukom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) koje su stupile na snagu 31.12.2014.

NAPOMENA 2: Objavljeni rezultati pojedinačnih članica Erste Grupe nisu direktno uporedivi sa objavljenim rezultatima Erste Grupe po segmentima. Zbog efekata konsolidacije na nivou Erste Grupe, prema kojima se određene transakcije Erste Bank a.d. Novi Sad sa članicama Erste Grupe eliminišu, kao i zbog distribucije određenih troškova alociranog kapitala, konsolidovani rezultati Erste Bank a.d. Novi Sad na nivou Erste Grupe razlikuju se od rezultata koje je Banka ostvarila i prikazuje na lokalnom nivou.

BILANS USPEHA

BILANS STANJA

Kontakti za detaljnije informacije:

Direkcija komunikacija Erste Bank a.d. Novi Sad, Milutina Milankovića 11b, 11070 Novi Beograd, tel: 011/209-0194, fax: 011/201-5075

Dragica Mujković, mob: 060/874-78-51, e-mail: dragica.mujkovic@erstebank.rs