Dodeljene nagrade najboljim preduzetničkim idejama mladih
Najveće takmičenje za mlade na temu društvenog preduzetništva „Social Impact Award“ sinoć je proglasilo pobednike ovogodišnjeg ciklusa, trećeg po redu u Srbiji.
Projekat „Mini Home“ iz Beograda odneo je nagradu Glas zajednice i osvojio besplatno učešće na međunarodnom samitu, kao i mentorsku podršku, dok su projekti „Pirate Art“ i „UrbiGo“ iz Beograda i „Eyephones“ iz Niša pored toga osvojili i novčanu nagradu u iznosu od 1.500 evra početnog kapitala za pokretanje biznisa.
„Veoma smo zadovoljni što je ove godine 330 mladih ljudi prošlo kroz 16 radionica koje smo održali u osam gradova Srbije. Ovaj sjajan rezultat ispratio je veliki broj prijava na našem konkursu, koje su bile izuzetnog kvaliteta. Zbog toga smo i imali 10 odličnih projekata u završnoj fazi i verujem da ih sve čeka sjajna budućnost“, izjavila je Ana Janošev, koordinatorka projekta koji sprovodi organizacija Razlivalište.
Nagrađeni tim „Pirate Art“, čiji su članovi Arsen Arsenović, Božidar Milivojević, Marija Erić i Nikola Matić, razvio je projekat izrade estetskih obloga za protetička pomagala, izrađenih primenom 3D štampe, koje korisnici mogu dizajnirati po svojoj želji.
Drugi nagrađeni tim – „UrbiGo“, razvija pametne vertikalne bašte, u kojim se može saditi začinsko bilje ili povrće. Bašta se povezuje sa aplikacijom u okviru koje, zahvaljujući senzorima, možete u realnom vremenu pratiti vlažnost, temperaturu i osvetljenost vaše bašte. Ideju su razvili Anja Čarapić, Aleksandar Varničić i Predrag Gajić.
„Eyephones“ tim koji čine Anđela Kocić i Bojan Draško kreiraju naočare za gluve, koje im pomoću svetlosnih signala koji se aktiviraju na zvuke opasnosti pomažu da ostanu bezbedni u saobraćaju.
Nagradu „Glas zajednice“, koju dodeljuje publika, osvojio je projekat „Mini Home“ u sastavu Ana Dušmanović, Jelena Kojić, Jelena Stanković, Maja Kopta, Mihailo Sladoje, Nikola Arsić i Stefan Milićević. Oni su osmislili minimalnu stambenu jedinicu koja zadovoljava osnovne stambene potrebe, montažno-demontažnog tipa, sa ciljem unapređenja uslova stanovanja socijalno i ekonomski ugroženih grupa.
O pobednicima je odlučivao žiri u sastavu: Branka Novčić (Fakultet organizacionih nauka), Dušan Čavić (Ciklotron Production), Dušan Šaponja (Ciklotron Production), Dušan Vukanović (ICT Hub), Ivana Stančić (Smart Kolektiv), Jovana Paljić (Coca-Cola HBC Srbija) i Sanja Mitić (Ekonomski fakultet).
Projekat sprovodi organizacija Razlivalište, uz podršku Ministarstva omladine i sporta Republike Srbije, Erste Banke, Coca Cola Hellenic, Alma Quattro, Austrijske razvojne agencije i ERSTE Fondacije.
Social Impact Award nagrada je ustanovljena 2009. godine od strane Univerziteta za biznis i ekonomiju iz Beča i Impact HUB-a. U 2017. godini, kroz program Social Impact Award u 18 zemalja prošlo je 6.000 učesnika i prijavljeno je 791 ideja.
Udruženje Razlivalište je osnovano 2014. godine u Beogradu. Pokrenulo ga je pet mladih entuzijasta koji su uvideli da mnogo ideja i potencijala mladih ljudi u Srbiji ostaje neiskorišćeno i želeli su to da promene. Prvi program koji su pokrenuli je Social Impact Award kojim žele da približe društveno preduzetništvo mladim ljudima i daju im priliku da svoje ideje pretvore u prave biznise koji će rešiti neki društveni problem. Cilj Razlivališta je da mladim ljudima ponudi platforme gde će moći da usavršavaju sebe i svoje ideje, a kasnije te ideje pretvaraju u preduzetničke poduhvate.

Kontakt za medije:
Social Impact Award, koordinatorka projekta Executive Group, PR agencija Erste Banke
Ana Janošev, tel. +381 66 00 11 27 Dušan Lopušina, tel. +381 60 70 71 085
e-mail: ana.janosev@razlivaliste.org e-mail: dusan_lopusina@eg.rs