Erste Bank a.d. Novi Sad: Pozitivan rezultat generisan kroz rast volumena i povećanje kvaliteta portfolija; neto dobit na kraju drugog kvartala uvećana za 32 odsto i iznosi 1.486 miliona dinara
• Krediti stanovništvu i mikro klijentima uvećani za 11,6% u odnosu na kraj 2016. godine i iznose 42,0 milijardi dinara; depoziti stanovništva i mikro klijenata veći za 3,1% i iznose 52,5 milijardi dinara.
• Krediti pravnim licima niži za 1,7% u odnosu na kraj 2016. godine i iznose 58,4 milijardi dinara; depoziti pravnih lica povećani za 11,4% i iznose 26,6 milijardi dinara.
• Dobit od kamata viša za 10,9% u odnosu na isti period 2016. godine i iznosi 3.109 miliona dinara, dok je dobit od naknada i provizija viša za 5,6% i iznosi 733 miliona dinara.
• Neto dobit na kraju drugog kvartala 2017. godine iznosi 1.486 miliona dinara, što je za 32,1% bolji rezultat u odnosu na isti period 2016. godine.
• Bilansna suma uvećana je za 0,4%, sa 142,9 milijardi dinara na kraju 2016. godine na 143,5 milijardi dinara na kraju drugog kvartala 2017. godine.
• Adekvatnost kapitala iznosi 18,87%.
• NPL racio na kraju drugog kvartala 2017. iznosi 5,6%.
„U skladu sa predviđanjima, u segmentu rada sa stanovništvom i dalje je dominantna potražnja za stambenim kreditima, a usled opšteg trenda snižavanja kamatnih stopa na tržištu, beležimo i povećanu potražnju za refinansirajućim i gotovinskim kreditima. Ono što posebno ohrabruje je činjenica da su preduzetnici i mala i srednja preduzeća prvu polovinu godine iskoristili za ulaganja u svoja osnovna sredstva. Ukupni volumen kredita pravnim licima u odnosu na kraj 2016. ostao je na približno istom nivou – a usled apresijacije dinara manji je za 1,7%, jer je većina kredita pravnim licima indeksirana u valuti. Volumeni bankarskih garancija i depoziti značajno su porasli. Kvalitetniji portfolio se ogleda i kroz dalje smanjenje NPL racija koji trenutno iznosi 5,6%“, izjavio je Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora Erste Bank a.d. Novi Sad.
Na kraju drugog kvartala 2017. godine, stanje kredita plasiranih stanovništvu i mikro klijentima je uvećano za 11,6% u odnosu na kraj prethodne godine, i iznosi 42,0 milijardi dinara. U poređenju sa krajem 2016. godine, i stanja depozita stanovništva i mikro klijenata su takođe zabeležila rast, za 3,1%, i iznose 52,5 milijardi dinara.
Stanje kredita plasiranih pravnim licima sa drugim kvartalom 2017. godine iznosi 58,4 milijardi dinara i predstavlja pad od 1,7% u odnosu na kraj 2016. godine. S druge strane, depoziti pravnih lica su se povećali za 11,4% u odnosu na kraj 2016. godine i njihovo stanje na kraju drugog kvartala 2017. iznosi 26,6 milijardi dinara.
U pogledu operativnog poslovanja, Banka je sa drugim kvartalom 2017. godine ostvarila 9,2% više operativnih prihoda u odnosu na isti period prošle godine, dok su operativni rashodi veći za 4,5%. U odnosu na isti period 2016. godine, operativna dobit Banke je veća za 19,1% i iznosi 1.430 miliona dinara, dok je na kraju drugog kvartala 2016. godine banka ostvarila 1.201 miliona operativnog rezultata.
U toku drugog kvartala 2017. godine ostvareno je 3.109 miliona dinara dobiti po osnovu kamata, što je za 10,9% više u odnosu na prethodnu godinu, kada je taj prihod iznosio 2.803 miliona dinara. Neto dobit po osnovu naknada i provizija je viša za 5,6% i iznosi 733 miliona dinara.
Ukupna neto dobit nakon drugog kvartala 2017. godine iznosi 1.486 miliona dinara, što je za čak 32,1% bolji rezultat u odnosu na isti period 2016. godine, kada je ostvarena neto dobit od 1.125 miliona dinara. Glavni razlozi povećanog rezultata su pored povećanja volumena i kvalitetniji portfolio koji se ogleda kroz smanjenjenje NPL-a sa 8,0% u junu 2016 godine na 5,6% i ostvaren pozitivan neto prihod po osnovu obezvređenja finansijskih sredstava i kreditno rizičnih vanbilansnih stavki u prvom i drugom kvartalu 2017.
Broj korisnika digitalnih kanala distribucije na kraju drugog kvartala 2017. godine je veći za 8,2% u odnosu na jun 2016. godine, tako da sada preko 223 hiljada klijenata Erste Banke koristi internet i mobilno bankarstvo. Erste Banka je nastavila sa ekspanzijom svoje mreže, koja na kraju juna 2017. broji 82 poslovnih jedinica, dok je ukupan broj aktivnih klijenata u junu iznosio 382 hiljade.
PROGNOZA
Erste Bank a.d. Novi Sad nastavlja da pruža sveobuhvatnu podršku stanovništvu i privredi Srbije prilikom ostvarivanja njihovih finansijskih potreba i ciljeva. Principi poslovanja koji podrazumevaju fokusiranje na stalno poboljšavanje usluge klijentima te konstantno unapređivanje unutrašnje organizacije i efikasnosti i ubuduće će činiti osnovu poslovanja Banke.
NAPOMENA 1: Prikazani rezultati su u skladu sa Zakonom o računovodstvu i donetom Odlukom o kontnom okviru i sadržini računa o kontnom okviru za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) i Odlukom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) koje su stupile na snagu 31.12.2014.
NAPOMENA 2: Objavljeni rezultati pojedinačnih članica Erste Grupe nisu direktno uporedivi sa objavljenim rezultatima Erste Grupe po segmentima. Zbog efekata konsolidacije na nivou Erste Grupe, prema kojima se određene transakcije Erste Bank a.d. Novi Sad sa članicama Erste Grupe eliminišu, kao i zbog distribucije određenih troškova alociranog kapitala, konsolidovani rezultati Erste Bank a.d. Novi Sad na nivou Erste Grupe razlikuju se od rezultata koje je Banka ostvarila i prikazuje na lokalnom nivou.