Erste Bank a.d. Novi Sad: Pozitivan rezultat generisan kroz rast volumena i povećanje kvaliteta portfolija; neto dobit na kraju prvog kvartala iznosi 742 miliona dinara

 

·         Krediti stanovništvu i mikro klijentima uvećani za 4,3% u odnosu na kraj 2016. godine i iznose 39,3 milijardi dinara; depoziti stanovništva i mikro klijenata veći za 1,3% i iznose 51,6 milijardi dinara.

·         Krediti pravnim licima niži za 1,5% u odnosu na kraj 2016. godine i iznose 58,5 milijardi dinara; depoziti pravnih lica povećani za 19,8% i iznose 28,6 milijardi dinara.

·         Dobit od kamata viša za 10,8% u odnosu na isti period 2016. godine i iznosi 1.536 miliona dinara, dok je dobit od naknada i provizija viša za 4,4% i iznosi 349 miliona dinara.

·         Neto dobit na kraju prvog kvartala 2017. godine iznosi 742 miliona dinara, što je za 41,6% bolji rezultat u odnosu na isti period 2016. godine.

·         Bilansna suma uvećana je za 1,5%, sa 142,9 milijardi dinara na kraju 2016. godine na 145,1 milijardi dinara na kraju prvog kvartala 2017. godine.

·         Adekvatnost kapitala iznosi 19,67%.

·         NPL racio na kraju prvog kvartala 2017. iznosi  5,8%.

 

„U prvom kvartalu beležimo nastavak pozitivnih trendova iz prethodne godine, naročito u delu rada sa stanovništvom i preduzetnicima. U ovom segmentu, najvažniju ulogu imali su stambeni krediti, i očekujemo da će se povećana potražnja nastaviti i u narednom periodu, usled njihovog pojeftinjenja. Značajno uvećana neto dobit dolazi kao rezultat povećanih plasmana u prethodnom periodu, kao i pozitivnog efekta smanjenja NPL racija na 5,8%, što predstavlja jedan od najnižih racija na tržištu,“ izjavio je Slavko Carić, predsednik Izvršnog odbora Erste Bank a.d. Novi Sad.

 

Na kraju prvog kvartala 2017. godine, stanje kredita plasiranih stanovništvu i mikro klijentima je uvećano za 4,3% u odnosu na kraj prethodne godine, i iznosi 39,3 milijardi dinara. U poređenju sa krajem 2016. godine, i stanja depozita stanovništva i mikro klijenata su takođe zabeležila rast, za 1,3%, i iznose 51,6 milijardi dinara.

Stanje kredita plasiranih pravnim licima sa prvim kvartalom 2017. godine iznosi 58,5 milijardi dinara i predstavlja pad od 1,5% u odnosu na kraj 2016. godine. S druge strane, depoziti pravnih lica su se povećali za 19,8% u odnosu na kraj 2016. godine i njihovo stanje na kraju prvog kvartala 2017. iznosi 28,6 milijardi dinara.

U pogledu operativnog poslovanja, Banka je sa prvim kvartalom 2017. godine ostvarila 8,4% više operativnih prihoda u odnosu na isti period prošle godine, dok su operativni rashodi veći za 8,7%. U odnosu na isti period 2016. godine, operativna dobit Banke je veća za 7,8% i iznosi 685 miliona dinara, dok je na kraju prvog kvartala 2016. godine banka ostvarila 635 miliona operativnog  rezultata.               

U toku prvog kvartala 2017. godine ostvareno je 1.536 miliona dinara dobiti po osnovu kamata, što je za 10,8% više u odnosu na prethodnu godinu, kada je taj prihod iznosio 1.387 miliona dinara. Neto dobit po osnovu naknada i provizija je viša za 4,4% i iznosi 349 miliona dinara.

Ukupna neto dobit nakon prvog kvartala 2017. godine iznosi 742 miliona dinara, što je za čak 41,6% bolji rezultat u odnosu na isti period 2016. godine, kada je ostvarena neto dobit od 524 miliona dinara. Glavni razlozi povećanog rezultata su pored povećanja volumena i kvalitetniji portfolio koji se ogleda kroz smanjenje NPL-a sa 9,2% u martu 2016. godine na 5,8% i ostvaren pozitivan neto prihod po osnovu obezvređenja finansijskih sredstava i kreditno rizičnih vanbilansnih stavki u prvom kvartalu 2017.

Broj korisnika digitalnih kanala distribucije na kraju prvog kvartala 2017. godine je veći za 8,9% u odnosu na mart 2016. godine, tako da sada preko 216 hiljada klijenata Erste Banke koristi internet i mobilno bankarstvo. Erste Banka je nastavila sa ekspanzijom svoje mreže, koja na kraju marta 2017. broji 81 poslovnih jedinica, dok je ukupan broj aktivnih klijenata u martu iznosio 374 hiljade.

 

PROGNOZA

Erste Bank a.d. Novi Sad nastavlja da pruža sveobuhvatnu podršku stanovništvu i privredi Srbije prilikom ostvarivanja njihovih finansijskih potreba i ciljeva. Principi poslovanja koji podrazumevaju fokusiranje na stalno poboljšavanje usluge klijentima te konstantno unapređivanje unutrašnje organizacije i efikasnosti i ubuduće će činiti osnovu poslovanja Banke.

 

NAPOMENA 1: Prikazani rezultati su u skladu sa Zakonom o računovodstvu i donetom Odlukom o kontnom okviru i sadržini računa o kontnom okviru za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) i Odlukom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke („Službeni glasnik RS“, br. 71/2014) koje su stupile na snagu 31.12.2014.

NAPOMENA 2: Objavljeni rezultati pojedinačnih članica Erste Grupe nisu direktno uporedivi sa objavljenim rezultatima Erste Grupe po segmentima. Zbog efekata konsolidacije na nivou Erste Grupe, prema kojima se određene transakcije Erste Bank a.d. Novi Sad sa članicama Erste Grupe eliminišu, kao i zbog distribucije određenih troškova alociranog kapitala, konsolidovani rezultati Erste Bank a.d. Novi Sad na nivou Erste Grupe razlikuju se od rezultata koje je Banka ostvarila i prikazuje na lokalnom nivou.

BILANS USPEHA

BILANS STANJA