#160danadobrihpriča – Filijala Kikinda
Povodom obeležavanja 160 godina od osnivanja Novosadske štedionice, kasnije Novosadske banke, a danas Erste Banke, sa ponosom delimo priče svojih zaposlenih – ljudi koji su stubovi ove institucije i čuvari njenog jedinstvenog duha. Ovoga puta, naša priča nas vodi u Kikindu, u filijalu gde su radne uspomene, kolegijalnost i humor neraskidivo povezani. Naša sagovornica, Branislava Stepanov, blagajnica sa savetničkim ovlašćenjima i 22 godine radnog iskustva, svoj životni i radni moto svodi na jednostavnu filozofiju: Samo opušteno. Kroz njene reči upoznaćemo kako se bankarstvo menjalo, kako se stvaraju trajne veze sa kolegama i klijentima i šta je to što čini banku u Kikindi posebnim mestom.

Prvi dani: Kada su prazni registratori pričali priče
„Prvih dana nije bilo ni računara, ni telefona, ni dokumenata u registratorima“, priseća se Branislava s osmehom. „Pamtim kako smo donosili usisivače od kuće da pripremimo filijalu za otvaranje 1. oktobra 2002. godine. Bilo je to vreme kada su svi radili sve, a mi, pripravnici, učili smo svaki korak posla od iskusnijih kolega.“
Posebno ističe koleginicu Radmilu Gucul, koja ju je svojim iskustvom i poslovnim kodeksom oblikovala kao mladog pripravnika. Kroz svakodnevni rad pokazala je kako se rešavaju problemi – mirno i promišljeno, uz osmeh i strpljenje.
Taj duh zajedništva i snalažljivosti postavio je temelje filijale koja je od prvog dana bila više od mesta za obavljanje finansijskih usluga. Bilo je to mesto gde su klijenti dolazili s poverenjem, a kolege radile s osmehom i međusobnim poštovanjem.
Od crvenih telefona do smart tehnologije
Vremenom se sve promenilo – tehnologija, način rada, pa i očekivanja klijenata. Nekadašnji crveni telefoni sa brojčanikom zamenjeni su SMART uređajima, a ručno vođene evidencije postale su prošlost. Stari sistem CICS bio je prvi korak u digitalizaciji, ali danas, u doba savremenih aplikacija, sve je mnogo brže i efikasnije.
Ipak, poverenje klijenata ostalo je nepromenjeno. Čak i sada, neki klijenti i dalje dolaze dva sata pre otvaranja banke, verujući da je lični kontakt nezamenljiv. Ove navike podsećaju na to koliko je važan ljudski faktor, čak i u doba digitalne transformacije.


Uspomene iz „desetke“
Svaki posao ima svoje priče koje ostaju zauvek, a za Branislavu je jedna od najživopisnijih obuka u čuvenoj „desetki“ 2002. godine. Tada je atmosfera bila opuštena na način koji je danas teško zamisliti. Blagajnice su radile s cigaretom u ruci, dok su se u kuhinji pekle kvašenice čiji se miris širio čitavim Bulevarom. Te male stvari stvarale su toplu radnu atmosferu i duh zajedništva koji se i danas prepoznaje.
Uspomene iz „desetke“
Svaki posao ima svoje priče koje ostaju zauvek, a za Branislavu je jedna od najživopisnijih obuka u čuvenoj „desetki“ 2002. godine. Tada je atmosfera bila opuštena na način koji je danas teško zamisliti. Blagajnice su radile s cigaretom u ruci, dok su se u kuhinji pekle kvašenice čiji se miris širio čitavim Bulevarom. Te male stvari stvarale su toplu radnu atmosferu i duh zajedništva koji se i danas prepoznaje.

Banka danas: Timski rad kao vetar u leđa
Danas je Erste filijala u Kikindi moderni centar bankarskih usluga, ali i mesto gde se neguju prijateljski odnosi i zajedništvo. Branislava ističe poseban značaj svojih koleginica i kolega: Radmile Gucul, Ljiljane Bogojević, Marije Petrović Šimon, Aleksandre Stanarević Jankov i Milice Bokić. „Mi smo pravi dream team – tim iz snova,“ kaže Branislava. „Svako od nas doprinosi na svoj način: neko je mirna voda koja uvek nađe put do rešenja, neko je vetar u leđa, a neko drvo koje neprestano raste i donosi plodove.“
Savremeni alati i tehnologije danas značajno olakšavaju posao, ali ono što filijalu zaista čini posebnom jeste visoki nivo međusektorske saradnje i podrške među kolegama. To je ono što Branislava smatra ključnim u svakodnevnom radu – osećaj da nikada niste sami u suočavanju s izazovima.
Pogled u budućnost: Banka sa zvezdanom kapijom
Razmišljajući o budućnosti bankarstva, Branislava ima jasnu viziju – banka će u budućnosti biti tamo gde su klijenti – fizički ili virtuelno. Zvezdana kapija će se otvarati na pomisao da nešto treba uraditi u Erste Banci, želje će prenositi sredstva, a osmeh će verifikovati transakcije. Iako zvuči futuristički, Branislava veruje da je sve to moguće uz tehnološki napredak i posvećenost zaposlenih.
Poruka za nove generacije
Branislava ima važnu poruku za mlađe kolege: „Radite na sebi, budite pozitivni i spremni na promene. Kada otvorite oči svakog jutra, zahvalite se za zdravlje, jer samo zajedno, zdravi i puni entuzijazma, možemo dati svoj maksimum.“
Filijala u Kikindi za nju nije samo mesto rada, već drugi dom. Svaki klijent, svaki osmeh i svaki izazov deo su priče koja traje i koja se gradi iz dana u dan. A uz njen moto „Samo opušteno“, sve postaje malo lakše i lepše.