Kako raspored stolova u kancelariji može da utiče na produktivnost zaposlenih? Da li je stvarno neophodno da zaposleni imaju prostor za odmor i predah? Koliko maksimalno ljudi smestiti u jednu kancelariju? Kako postići najbolji rezultat sa optimalnim rasporedom resursa?
Ono što me je navelo na razmišljanje o značaju ovih pitanja je činjenica da Milenijalci, rođeni između 1982-1998, čine 50% radne snage. Još 2014. godine Generacija 2020 ili Generacija Z (ljudi rođeni posle 1998.) je postala radno sposobna. Ovo su podaci koji pokazuju da itekako treba razmišljati o uređenja radnog prostora, odnosu između zaposlenih i strukturi rada u kancelarijama. Razlike među generacijama sada su veće nego ranije, brzina promena, inovacija i razvoja tehnologije svima pravi problem da drže korak s vremenom. Najmlađima je bilo koji pametni uređaj najnormalnija stvar, sa tim su odrasli, kao što je fiksni telefon bio našim roditeljima. Tako i organizacija rada trpi promene, tj. mora da se menja da bi išla u korak s vremenom i odgovorila na zahteve nove radne snage.
Zamislite jednog Milenijalca koji sedi osam sati u maloj kancelariji, za istim stolom, pretrpanim papirologijom – on koji u tom trenutku već razmišlja gde sledeće da se prijavi za posao jer je već godinu danas u istoj firmi, ne ograničava ga dakle samo prostor već i vreme.
Kako učiniti posao zabavnim? Da li bi to loše uticalo na produktivnost?! Pa, s obzirom na to da se radi o odraslim ljudima a ne o deci, pružanje sadržaja na radnom mestu pokazalo se da ima pozitivne efekte na rad i performans zaposlenih. Ako na kancelariju gledaju kao na zatvor, dajte im otvoreni prostor…opet greška, mnoge su kritike i na račun open spejsa- buka, zagušen prostor, skučene „kocke (kjubikli)“.
A možda da sami biraju svoje radno mesto?
Kakva ideja! U redu, nismo izmislili toplu vodu, ideja je nastala još 50ih u Nemačkoj. U pitanju je office landscape koncept, sa ciljem stvaranja opuštenijeg radnog okruženja, koje nije opterećeno hijerarhijom već stvara atmosferu saradnje među kolegama. Znate šta? Ovo je naš novi način rada u #ErsteSiriusu.
Na standardno radnom mestu zaposleni mogu završavati svoje svakodnevne poslove:

Fokus mesto predviđeno je za trenutke kada je potrebna posebna koncentracija i mogućnost „izolovanja“ kako bi se završio posao:
Na timskom mestu kolege mogu zajedno da rade na pravljenju strategija, planova i njihovoj realizaciji.
Dodatno, postoji i mesto za slučaj da se kolege neće dugo zadržavati u kancelariji, na primer zbog velikog broja sastanka tokom dana, u tom slučaju tu je mesto za „pultom“ ili šankom, kako ga neki zovu :)
Prednosti koje se postižu ovakvom organizacijom rada i radnog prostora su promena organizacione kulture iz JA u MI, zajedništvo i timski rad, više interakcije među kolegama, brža komunikacija- brže odgovaramo zahtevima posla, bolje upoznajemo kolege i klijente, gradimo poverenje… Rad je dinamičniji, a zbog svega ovog raste i motivacija kod zaposlenih. Više ne moramo ići od kancelarije do kancelarije, naš kolega je odmah tu do nas.
Dopada vam se kako ovo zvuči? Pratite oglase i ponude za posao u Erste Banci