Aplikacije neobičnih imena, kao što su Viber, WhatsApp, Hangouts, Messenger ili Skype preuzele su dominaciju u korišćenju kada se radi o slanju pisanih poruka i ostvarivanju poziva. I na Android i na Apple marketu navede aplikacija se već izvesno vreme  drže među 10 najtraženijih.  

Potrebe milijardi korisnika za komunikacijom se povećavaju, ali se pojavom ovih aplikacija izoštrila I pažnja na troškove. Na osnovu jednostavne kalkulacije jasno je da je komunikacija putem aplikacije koja radi uz pomoć Internet veze, daleko isplativija u odnosu na  tradicionalno slanje SMS poruka. Naime, cena slanja jedne SMS poruke, u zavisnosti od tarife, košta nekoliko dinara. I pored činjenice da su promotivne ponude mobilnih operatora ponekad  veoma isplative, omogućavajući neograničen broj SMS poruka u nekom vremenskom periodu – ipak je isplativije da novac uložen u Internet saobraćaj koristite na bolji način, time što ćete koristiti i servise za “online” dopisivanje”.

Pored navedene efikasnosti, SMS je ograničen i na broj karaktera koji staje u jednoj pisanoj poruci, u odnosu na praktično neograničen broj karaktera u aplikacijama. Neizbežno je napomenuti, jer se ispostavilo izuzetno važnim, da aplikacije nude i niz pratećih sličica koje se koriste u porukama, tzv. emoticons koji u virtuelnom svetu često zamenjuje i cele rečenice.

Druga mogućnost ovih aplikacija je VOIP (Voice Over Internet Protocol) koja omogućava razgovor putem Internet saobraćaja koji se, istom kalkulacijom, svodi na to da je efikasniji nego tarifni paketi mobilnih operatora. Ograničenja ovih aplikacija u ovu svrhu, sa strane korisnika, jeste u tome što se razgovori mogu obavljati isključivo sa registrovanim članovima iste aplikacije, odnosno sa Viber naloga na Viber nalog i po istom principu i za ostale aplikacije. Drugi nedostatak je, opet sa strane korisnika, to što nije moguće pozivati fiksne linije.
Ukoliko posmatramo iz ugla operatora u našoj zemlji (VIP, Telenor, MT:s), njima je ovaj način komuniciranja manje profitabilan jer ne koristi tradicionalne GSM frekvencije mreže koje su veliki operativni trošak i smanjenjem njihovog korišćenja postaje nezgodno pokriti redovne mesečne troškove. Međutim, svesnost operatora o tome je velika, te je unapređenje mreža za korišćenje internet saobraćaja svakodnevno i ne zaostaje u odnosu na svetske standarde.

Sve navedene aplikacije nude i mogućnost slanja fotografija i video snimaka, kao i glasovnih poruka bez dodatne naknade, koja ne bi izostala slanjem MMS poruka. Viber, Messenger, Hangouts i Skype pružaju mogućnost korišćenja i na mobilnom telefonu i kompjuteru, tako da veoma lako mogu ujediniti dva uređaja u jednom nalogu.

Prateći ove trendove i potrebe klijenata Erste Banka je omogućila Skype razgovore sa svojim klijentima, kako bi na što efikasniji način odgovorila njihovima potrebama i zahtevima.

Sve to možete obaviti sa računara ili mobilnog uređaja,  iz svog doma, omiljenog kafića, kancelarije ili dok ste u pokretu, dokle god imate internet saobraćaj.